«Hits like a girl»


Kosmorama er over, men det betyr slettes ikke at filmåret 2017 er annet enn begynt!

To nesten duggferske trailere som har fanget oppmerksomheten min er disse:

DCU har hittil vært like festlig som matforgiftning i et østblokkland der dopapiret er laget av resirkulert printerpapir. Men dum som jeg er har jeg et lite håp om at denne gangen, denne gangen så blir det ikke magaplask, fjespalme og hektisk himling med øynene. Gal Gadot er fortsatt en smule stiv og stakkato, men hun har i det minste respekt, og sans, for rollen. Settingen i første verdenskrig er også en liten vri som kan slå heldig ut.  Etterdønninger av edvardiansk kvinnesyn og resultatet av suffragette-bevegelsen på full kollisjonskurs med Diana av Themyscira, Wonder Woman, burde gi rikelig anledning til morsomme situasjoner.

Wonder Woman har norgespremiere 16 juni 2017.

Over til trailer nummer to. Charlize Theron har for lengst bevist at hun er blant de tøffeste i klassen, uavhengig av kjønn.  Så jeg har full tillit til at hun kan sparke alle former for rumpe som Atomic Blonde, på oppdrag for MI6 i den kalde krigens Berlin. På rolleliten er også James McAvoy, en skuespiller jeg trives med. Filmen har sneket seg under radaren en stund for mitt vedkommende, men traileren ser finfin ut.

Atomic Blonde har ikke fått premieredato i Norge ennå, men utifra de bekreftede datoene for Sverige, Tyskland , UK og Nederland, virker det som om august 2017 gir lave odds.