Ut på tur, aldri sur etc…


trpwJeg rakk akkurat ikke Pokefestivalen på Karljohansvern i juli, så det var hyggelig å se at Midtbyen i Trondheim arrangerte Pokewalk dag. Jeg hadde uansett tenkt meg på shopping. så hvorfor ikke blande pleasure and pleasure?

De startet klokka ett, men det får være måte på hvor tidlig man skal stå opp på en lørdag.  Men i halv tre-tiden hadde regnet gitt seg, og jeg satte avgårde med fulle batterier.

I sentrum var det DDE-konsert, og små og store trønderbarter krøllet seg i vellyst over poetiske epos som «Europavei6» og «Vinsjene på kaien». Jeg derimot vandret opp Munkegata og minglet meg umerkelig med tyske turister utenfor Nidarosdomen.  Gymmen øverst i gata byttet eier syv ganger på et kvarter, men det var lette poeng.  Etter en runde rundt i området var det tid for kaffe.  9muser har en pokestop på veggen, (utstyr med Lure i anledning dagen), bunnløse kaffekopper,  og tett tak: Utmerked.

Etter en litt lengre pause enn planlagt, Trondheim er en liten by og man møter plutselig kjente, bar det inn mot sentrum igjen.  Var jeg Slowpoke eller var det fortsatt gratis cheeseburgere på Burger King for Magikarp-fiskere?  Neida,  de var ikke tomme!IMG_20160827_160532En kjapp matbit senere var det på tide å shoppe litt.  Jeg har vært på jakt etter sko som er lettere enn vinterskoene, men litt mer substansielle enn lette sommersko.  Det var Poke-kampanje hos Skoringen, men i stedet fant jeg det jeg lette etter i utsalget i Munkegata.  «Dumpede priser, OBS kun store størrelser».  Don’t mind if I do! Screenshot_2016-08-27-19-53-13

Tok de likegodt i bruk med en gang, siden de gamle var lettere å putte i bagen. Sakte snirklet jeg meg mot solsiden, der jeg hadde avtalt å møte en kamerat for å ta bildene som trengtes for å delta i Telias konkurranse. Nå begynte mobilen å nå halvfullt batteri så frem med en powerbank!

Etter å ha sittet og minet pokestops på Solsiden, fikk vi tatt de nødvendige bildene og registrert oss i konkurransen. IMG_2016-08-27-17311878Det viste seg at stakkaren i Teliabutikken var overarbeidet og alene på jobb, så han bare levert oss en mobil å registrere oss på uten å kaste et blikk på bildene. Da var det noe annet på BK, der de hadde orden i sysakene. Klokke var blitt mye, så vi fant veien til Cafe Løkka, for en øl.  Der når man to pokestoper fra uteserveringen, så vi satte opp noen agn og slo oss til rette en times tid.

Så skulle han inn mot byen, mens jeg fant ut at fem timer fikk holde og satte kursen hjemover for litt middag.  Men først måtte jeg gå innom gymmen på Bakke kirke som var i helt feil farge,  en sånn FrPaktig nyanse, og det passet seg jo ikke.

Screenshot_2016-08-27-19-12-40

Myyyye bedre!

Oppsummering

  • Antall km vandret: Ca 12.
  • Antall nye pokemon i pokedexen: 3 (Fanget en Tentacruel, klekket en Sandshrew, evolvet en Venomoth)
  • Antall pokestoper besøkt: Mange
  • Antall pokemons fanget: Flere
  • Antall levels opp: 1
  • Antall poeng sanket: 27350.

Ikke verst for en ettermiddags traving!