Pokesafari del 2 – Horten


Som jeg fortalte i går var jeg og broder’n en tur på Karljohansvern og besøkte Marinemuseet forleden.

Etter at vi var ferdige der,  så var det tid for en snirklete tur hjemom via Lystlunden, sentrum og ut mot Borre langs Storgata.  Tanken var selvsagt å fylle opp lagrene av pokeballer og slik,  se om den lokale pokefaunaen skilte seg fra Trondheim, og kanskje ta en Gym eller to om anledningen bød seg.

Ankelen var solid teipet opp etter en overtråkk tidligere i uka,  og den holdt fint inn.  Som sist tok jeg noen bilder underveis men det var på langt nær alle stedene jeg husket/gadd finne frem kamera.  

Ute på selve Karljohansvern er det ganske så tett med stopper,  ikke uten grunn at det var her de arrangerte Poke-festival like før jeg kom nedover for ferien. (En festival som var en suksess i følge Gjengangeren,  men dessverre er ikke artikkelen åpent ute på nett.)

Luftvernkanonen utenfor museet er en stop, det samme er inngangsdøra, og en kanon inne på museumsområdet.

Luftvernkanonen utenfor museet er en pokestopp, det samme er inngangsdøra, og en kanon inne på museumsområdet. Pokefact: Du finner oftest flygende pokemonstre her, og de er *veldig* lette å fange, skadeskutt som de er.

Det er to gymer ute på Karljohanvern, ubåten KNM Utstein og det Sjømilitæresamfunn.  Begge var trygt holdt av Team Valor, og jeg synes det er morsommere å overta andre gym’er enn å trene meg til en plass på «røde» gymer, så vi bare cashet inn de stoppene som var og fanget noen småtasser på vei inn mot Skateparken.  Jeg fikk los på en Pinsir, en type jeg ikke hadde fra før, men tror du ikke den stakk av!  Derfra tok vi turen gjennom Lystlunden, og som vanlig finner man kunst og rariteter på stoppene.  Selv broder’n som bor her kunne ikke huske sist han gikk denne veien.

Knelende dådyr i Lystlunden

Knelende dådyr. Pokefact: Statuen dekker inngangen til Norsk ninja-ballettskoles avdeling B-8, dermed er det lett å finne fighting- og fairy-typene her. 

Musikkpaviljongen.

Musikkpaviljongen. Pokefact: Jigglypuff & Rattata.

Inne i sentrum fant jeg omsider en gym å gruse.  Team Mystic hadde satt igjen noe skrot på Gasten, statuen som står utenfor biblioteket.  Ti minutter senere var den gymmen min, men jeg hadde ingen tro på å skulle holde den, så jeg satte igjen noe tøys, og cashet inn gevinsten før vi ruslet sørover.

Ikke en pokestopp, bare et litt kult motiv.

Ikke en pokestopp, bare et litt kult motiv.

Du vet aldri hvor de dukker opp.

Ikke en stopp det her heller, men du vet aldri hvor rakkerfantene dukker opp. Hvem skulle trodd det bodde en tuslete liten Eevee akkurat her?

Frisvoldgården står så ensom for seg selv. Pokefact: Kjelleren her har en lei fuktskade, så jeg tok to Krabbier på rappen.

Frisvoldgården står så ensom for seg selv. Pokefact: Kjelleren her har dårlig drenering, så jeg tok to Krabbier på rappen.

Det var ingen andre lovende gymmer langs veien,  og vi begynte begge å bli litt sårbeinte og  tørste, så vi forserte på slutten. Det hadde vært en innbringende vandring, men ingen nye til Pokedex’en var en svak skuffelse…  inntil jeg oppdaget en Lickitung rett utenfor porten hjemme, de 650 poengene var det som skulle til for å vippe meg opp til level 17.  Sweeeeet.