Pokesafari


oddo01Med strålende vær, fri og fulladet mobil tok jeg en liten oppdagelsesferd i dag. Det har bare forsterket inntrykket mitt av at Pokemon Go er en finfin drahjelp for å leke turist i egen by. 

I motsetning til sist hadde jeg også tatt med et skikkelig kamera, så jeg kun leke litt fotograf også.  Selv om serveren var litt tungt belastet i firetiden gikk det relativt smertefritt, og erfaringen min er at appen trekker forbausende lite databruk. oddo02Pokegymmen ved Dora er til og med militærhistorisk interessant! To fluer i en smekk! Tårnet til KNM ULA (S300) sto tidligere på Karljohansvern i hjembyen min,Horten, men ble flyttet til Dora i 2008 i samarbeid med Marinemuseet.  KNM ULA var en ubåt i Kobben-klassen som tjenestegjorde fra 1965 til 1990.

oddo03

Michael Johanssons kunstverk «Rubiks kube», har blitt preget av vær og vind de 6 årene det har hengt oppe, og det er vel litt av intensjonen.  Det forgjengelige i gamle boligstrøk som ble revet til fordel for industri.

oddo04

Håkon Blekens berømte veggmaleri.

oddo05

Til slutt litt anarkistisk gatekunst i skjønn forening med potteplanter og hjemmesnekrede utemøbler.

Sjelden har vel gamerinstinktet «bare litt til» hatt den samme positive effekten å folkehelsa. Det blir nok en liten kveldtur i kveld, og en safari før jobb i morra, om dette været holder seg. Gotta catch’em all!