Young man — Your arm’s too short to box with God


xmen3-0Jeg gleder meg storttil å se Captain America: Civil War i løpet av uka,  men kinofilmene i kategorien «må sees i storformat» kommer tett som hagl denne våren.

27. mai er det nemlig duket for et gjensyn med mutantene på Earth-10005 i X-men: Apocalypse, og det betyr at den siste traileren nå er sluppet:

Jeg må si at det har vært en stadig progresjon i trailerne til denne filmen, og jeg bet meg merke i to detaljer som frydet tegneserienerden i meg.  For det første er det canon at i denne settingen er Magneto faren til Quicksilver.  Og for det andre hvordan drakten til Raven Darkholme nå subtilt referer det klassiske kostymet hun har brukt i lange perioder i tegneserien.xmen3-1

xmen3-2

Dette er i sannhet en gylden tidsalder for superheltfilmer!