Vår? Rengjøring!


Gil-Elvgren_MaidRart med det.  Noen ganger tenker jeg at det kunne vært fint å bo et litt større sted. Ikke minst når jeg innser at jeg egentlig trenger flere vegger til bokhyller.  Andre ganger virker leiligheten unødvendig stor. Som i dag, siden jeg har ryddet, vasket og støvsugd i mange timer.  

Snakk om treningsøkt, og fremdeles har jeg noe ugjort på badet.

En god ryddesjau kan ofte måles i hvor mye du kaster.  Denne gangen ble det bare tre bæreposer, stort sett med gamle klær. Det er tross alt begrenset hvor mange pussefiller man trenger, særlig siden jeg ikke har sølvtøy til 48 personer, russisk oppdekking.

I tillegg må jeg skuffe alle som tror at TV-reklame er ufeilbarlige sannheter.  Jifs gulvmopp er kanskje praktisk, men jeg kunne skrelle en hel kurv med klementiner på tiden det tok å vaske min beskjedne domicile.  En medvirkende årsak er nok at jeg er oppsatt med den plagsomme innredningstrenden fra 00’terne: Åpen kjøkkenløsning.

En ting er sikker og visst, neste leilighet skal ha separat, romslig kjøkken, med mye, lettstelte ståloverflater og kork-gulv! Ideelt skal jo et ekte kjøkken ha plass til å partere storvilt, ha egen vedfyrt pizzaovn og et romslig spisebord i heltre for enklere bistro-oppsett, men vi får se hva det blir.

En siste ting:  Jeg bor i den delen av Trondheim som har usedvanlig hardt vann.  Er det noen som vet om det gamle heksetrikset med å spraye på eddikløsning for å bli kvitt kalkskjolder på baderomsfliser faktisk fungerer?