Nå er jeg lei, veldig lei.


vinter

Det hadde begynt å bli bare veier, småfuglene kvitret sladder om sydenferien sin i buskene i parken og temperaturen hadde gått fra «gud bedre, dette er latterlig, jeg kjenner ikke kinnene mine»  til «dette kjørerommet er for varmt for meieriprodukt».  Og så kommer det plutselig ett nytt lass med guds eget kalde flass.

AAAAAAAAAAAAARGH!!!

Jeg er lei nå.  Lei av å være tyggeleken til schizofrene værguder.  Lei av at det er kaldt, vått, glatt og jævlig over alt. Lei av å måtte kle på med en hel sau for å bevege meg utendør.  Lei av votter, skjerf, ullgensere og luehår. Lei av at alt er kledd i en skittegrå slurry. Lei av VINTER.

Jeg vil ha strålende sol, 35 grader i skyggen, dovne måkeskrik, kald utepils, grønske på buksebaken, solbrune jenter i bikinitopper og daisydukes, nylagt asfalt, reker og hvitvin, glødende grill, sløye sommerhits, lange dager, korte netter, en himmel som på sitt mørkeste bare blir indigo, tyske bobilturister som spør «Wo kann ich meine Klärgrube  leeren, und ist die norwegische Würste essbar?», kort sagt: JEG VIL HA SOMMER!

Og det verste er at det er ingen av «the usual suspects» som kan få skylda. Hverken Daesh, Sylvi Listhaug, kommunistene, NSB, Odins Soldater, Audun Lysbakken, den Bayerske Illuminati, Vladmir Putin, Monsanto, amerikansk imperialisme, flåtten, NRK, frimurere eller Israel kan klynges opp mot en vegg og trues med buksevann om de ikke snart tar ansvar og får en slutt på dette!

Er det rart det blir ufred i verden spør jeg bare!