Drømmetydning 7: Fæl fotball og helstekt rev


furuI det siste har jeg vært så trøtt om morgenen at om jeg har noen artige drømmer, så forsvinner de som en ånd i en fillehaug så snart jeg kommer til sans og samling. Jeg har sagt det før, men det er verd å gjenta, jeg misliker vinter og mørketid som pesten!

Men natt til i dag hadde jeg en sånn «slumre etter at vekkerklokka har ringt første gang» drøm, som om ikke så spektakulær, i det minste var litt rar…

Jeg tror jeg var tilbake på videregående,  eller kanskje det var et universitet jeg ikke kjente igjen? Det var i hvertfall lagt opp til en form for klassefest hjemme hos en lærer/professor. Problemet var at festen skulle skje samtidig med at jeg skulle spille seriekamp i fotball.   Det var visst obligatorisk oppmøte, så på samling måtte jeg.
crayProfessoren var en gråhåret gammel raring og serveringen han disket opp med var også spesiell: Det var brett på brett med ovnsbakte kyllingbryst. Krydret på provencalsk måte men uten noen form for tilbehør. Mye proteiner altså. I tillegg disket han opp med helstekt rev. foxyDen var visstnok chilikrydret, og riktig så god, men jeg tror jeg sto over. Professorens poeng var at alt smaker som kylling med rett krydder, eller noe sånn.

På tross av at det var en markant overvekt av jenter på denne samlingen, klarte jeg ikke hygge meg. Kampen var alt i gang, og de spilte 8 mot 11 siden vi var tre på laget som var fanget i dette furuhelvete av nådeløs hygge. 

Tilslutt klarte vi å unnslippe, og rakk frem til kampen. Pussig nok hadde visst vi vært antrukket i fotballklær hele tiden. Jeg oppdaget at det var lillebror, som også hadde vært på samlingen, som var keeper! Ikke dårlig at vi bare lå under 0-1 når vi hadde spilt i over en halvtime uten målvakt!

Der keeperen hadde en polstret gul trøye, var resten av laget ikledd rødt,  var det gamle Holmen IF jeg spilte for?  hifUsikker!  

Det som jeg derimot straks irriterte meg over var at jeg måtte spille i klumpene vinterstøvler. En ting var at det var tunge å løpe i, det var komplett umulig å få kontroll på langskuddene siden tåkappen var så stiv!

shoeesSå blåste dommeren i fløyta for pause…

…men så var det i stedet vekkerklokka som forsøkte seg igjen, og jeg måtte innse at det bare hadde vært en drøm.