Hugh Wayne & The Bat Mansion


gotham_bunnies_01Jeg skal faktisk på maskeradeball/carneval om noen uker.  Det fordrer naturligvis maskering. Alle liker vel å kle seg ut, men ulempen er at jeg ikke akkurat er bestevenn med en symaskin.  I 8. klasse presterte jeg å sy tommelen fast til en fremtidig gymbag, det skulle vel si sitt. I tillegg har jeg en kropp som gjør at det å finne kule retroklær som basis er mildt sagt vanskelig.  Med mindre jeg skal forestille en forbannet Bruce Banner eller Tom Hanks i Big, så byr altså enhver form for cosplay på noen utfordringer.

Det betyr ikke at jeg ikke har all mulig respekt for de som virkelig skinner innen denne hobbyen.  Enten de er rene cosplayere, det er ledd i laiving (nr 17 på listen over «ting jeg hadde drevet med om døgnet hadde flere timer»), eller bare entusiastiske fans som skal se den neste Star Wars filmen. Uansett, jeg fant ut at jeg trengte inspirasjon.

Da kom jeg over en bildeserie fra da cosplay-kollektivet Skirts&Swords i 2014 laget sin egen tolkning av Arkhams kriminelle: Gotham Bunnies.

Batman er jo en amoralsk playboy så han er gitt som Hugh Hefner.  Mens hans rouges gallery gjenoppstår som playboybunnies. (For noen av dem er ikke det akkurat så mye som skal til, kanskje.) De jeg ble mest imponert over er Scarecrow og Two-Face. Det er utrolig hvor mye noen creepy kontaktlinser bidrar med!

gotham_bunnies_10

gotham_bunnies_19