Orden i sysakene


Nylig kunne Aftenposten fortelle at Clas Ohlson har skutt i været på Ipsos MMIs omdømmemåling.  «Dingsebutikken» blir stadig mer populær, særlig damene har oppdaget at det er mye inspirasjon å hente i hyllene der.

Ja jeg vet at Biltema, Jula og byggevarekjeder kanskje kan konkurrere med dem på el-verktøy og slik. Forskjellen er at mens de gjerne ligger klønete til om du ikke har privatbil, så holder Clas Ohlson gjerne til på sentrale butikksentre.

Jeg nevner dette fordi jeg hadde liggende et gavekort hos Clas O. etter at jeg var med på en spørreundersøkelse for dem før sommerferien. Etter jobb i går slo jeg derfor et slag bortom butikken på Solsiden.  I våres begynte den gamle airbrush-pistolen å krangle, og jeg synes ikke jeg kan forsvare å blåse 2000,- på en Iwata eller Badger.  Det får i så fall bli neste gang jeg er utenlands, selv med dagens kronekurs.  Den gamle jeg hadde var kjøpt samme sted,  og har overlevd forbausende mye juling fra en glad amatør,  men den fikk seg sen liten knekk når jeg hadde en kompressorsvikt, med påfølgende dårlig rengjøring.  

Jeg sjekket de før nevnte konkurrentene, men enten var de utsolgt (og hadde vært det lenge) eller de lå over i pris.  Så da var valget enkelt egentlig.  I samme slengen tok jeg med noen baufilblader. (til grovskjæring av resin-støpeblokker) og det som kanskje er månedens beste kjøp.  En diger sorteringshylle i plast.  For i det siste har arbeidsbordet hatt en tendens til å se slik ut:

1461

Men etter en liten ryddesjau ser det slik ut:

1462

En markant forbedring, om jeg tørr si det selv!

Senere i dag er det tid for å teste pistolen (kompressoren er ikke heeeelt lydløs så jeg prøver å fylle tanken midt på dagen til glede for naboene). Den virker egentlig mer solid enn den forrige, og har til og med vevet armering på luftslangen, selv om den kostet akkurat det samme som den gamle.