En gledelig overraskelse


media-36781-135245_photogalleryJeg brukte gårsdagen til blant annet å få koblet opp den nye dekoderen fra Canal Digital, så nå har jeg plutselig en drøss kanaler i HD, der de gamle skranglekassa ikke helt klart å få det til.

Ikke overraskende har jeg en tendens til at hvis TV’n står på mens jeg gjør andre ting, så er det fort en av Discovery-kanalene som står på.

Plutselig spisset jeg ørene,  for overraskende nok viste deg seg at Discovery på søndager sender DMAX-serien Die Modellbauer! De var de nyeste serien, Das Duell,  der to lag konkurrere om å bygge den beste modellen innen en gitt kategori i løpet av 180 dager, mens tre ekspertkommentatorer bedømmer prosessen underveis, og kårer en vinner til slutt på en modelbyggermesse.

Nå er det her ikke snakke om statiske utstillingsmodeller, slike jeg bygger, men radiostyrte modeller.  Men mange av teknikkene og metodene er svært like, og det er fascinerende å se hvilket detaljenivå de profesjonelle legger seg på!

media-36775-135221_photogallery