Jula varer helt til sommerferien!


Ny duppedings = Mye moro å flytte inn i

Ny duppedings = Moro å flytte inn i

To uomtvistelige faktum om undertegnede:

  1. Jeg elsker elektroniske duppedingser og teknologi.
  2. Jeg misliker å betale for «navn» og ikke funksjonalitet.

Med andre ord ingen overraskelse at Honor 6 dermed tidlig pekte seg ut når den gamle mobilen var moden for en utskiftning. Honor er til Huawei som Lexus er til Toyota,  men prisen er om mulig enda lavere på Honor-modellene,  siden de kun selges via nett, ikke i fysiske butikker.

Ulempen med det er jo at det ikke er bare bare å få tak i en slik!  For etter at jeg fikk penger til jul har det tre ganger vært tilfelle at nettbutikker var utsolgt, eller kun hadde igjen den hvite versjonen… I påske var det mobil å få kjøpt, men da var det umulig å få bestilt nytt SIM-kort. (I Telenors uendelige visdom kan de kun sende det til folkeregistrert adresse. I 2015?!?)

Heldigvis fikk Elkjøp inn en ny forsyning nå i starten av juni og jeg kunne bestille en svart H06-L04 , med tilhørende flip case (siden den blanke overflaten etter sigende tiltrekker seg fingeravtrykk og riper som en malstrøm).

Huzzah!

Huzzah!

Første inntrykket etter en ukes bruk er at dette er latterlig mye mobil for pengene.  Huaweis små særegenheter, som skallet Emotion UI 3.0 som ligger over Android 4.4.2 (Kit Kat), vendte jeg meg ganske fort til. Det eneste jeg ikke helt har funnet ut av, er om man kan endre utseende på miniskjermen som er tilgjengelig når flip caseet er lukket. Fordelen med å kjøpe kinesisk at du vet du handler med «ondskapens imperium», i stedet for å betale i dyre dommer for å handle med de onde uten å være klar over det.

 

Selv med nytt SIM-kort er det smertefritt å flytte inn i ny mobil, siden kombinasjonen Google og Telenor er så overskyet at de fleste data flyter helt sømløst over i den nye plattformen. Dermed er jeg igjen mobil! Så får vi se om den selv med mitt bruk klarer 48 timer å en ladning!😉 (Blir ærlig talt imponert om den klarer 24!)