Pakke fra Merry Old England


Det var mye styr før vi omsider fikk en endring i tollgrensene for netthandel fra utlandet.  Og selv om det ble et kompromiss, så heter det at alle monner drar.  Særlig for de av oss som har litt mer spesifikke hobbyer. Det er nemlig slik at de fleste europeiske nettbutikker jeg har vært borte i har en fast fraktkost på pakker under 1 kilo.  Modellbyggesett er ikke så tunge sakene, så det skal godt gjøres å nå den grensen.  Dermed førte økingen i tollsummen opp til 350,-  (inklusiv porto) at en kan bestille flere sett i en forsendelse, og dermed får lavere stykkpris for forsendelse.  Eller du kan velge butikker med  mer vest-europeiske prisnivå, men større utvalg.

For å feire navnedagen min (gjør ikke alle det)? så bestemte jeg meg derfor for å prøve www.modelhobbies.co.uk. I motsetning til de tsjekkiske og polske butikkene jeg har prøvd før har nemlig de et større utvalg japanske og koreanske sett, og prisene er ikke uforskammet mye høyere.  Portoen var heller ikke avskrekkende (i underkant av £6).  Det tok noen dager fra bestilling til pakka ble sendt, men den som venter på noe godt og så videre. Jeg tror kanskje pinsen førte til noen dager ekstra i postgang. Uansett,  jeg kjenner jo modellbyggere som bestiller fra butikker i Hong Kong,  fri frakt, men det går sjøveien så 1-3 måneders leveringstid!🙂

Woohoo!  Pakke!

Woohoo! Pakke!

Spenningen er til å ta og føle på

Spenningen er til å ta og føle på

Se der ja!

Se der ja!

Sommerens håndarbeid er sikret!

Sommerens håndarbeid er sikret!