Take-off thursday*


*Innrømmer det, jeg vet ikke hva «Kristihimmelfartsdag» heter på engelsk.

Vel,  kongen av alle uspesifiserte røddager er over oss igjen. Med mindre du er blant de 20% av oss som er overbevist om at en snekkersønn fra Palestina ble skutt ut i bane for å sitte ved sin fars side på en trone i himmelen for snaut 2000 år siden, har du neppe noe forhold til denne dagen, annet enn som grunnlag for en attraktiv langhelg.

Det siste gjelder ikke meg i år, siden jeg har turnus denne helga, men det betyr ikke at en fridag er bortkastet.  Særlig ikke nå som igjen har fått ansvar for et sensitivt spesialprosjekt, og derfor har en arbeidstid som er mer synkron med 9-16, med tilhørende døgnrytme. 

Men dagen startet pussig nok med tre timer i treningsstudio. En gammel skolekamerat er nysingel, og derfor sulteforet på sosialisering.  Når han i tillegg jobber et sted med eget treningrom, så var det bare å knyte på seg treningsskoa.  Jeg vet jeg kommer til å være passe støl i morra, men det får jeg overleve.  Dessuten er det alltid en viss lettelse forbundet med å høre andre fortelle om sine katastrofale skilsmisser.

Etter en flytende lunch,  så dro min treningspartner for å fortsette utpakking av flyttelass, mens jeg dro hjem og gjorde unna litt husarbeid.  Jeg hadde vurdert en tur for å leke med kamera etter middag, men været var ikke så inspirerende.Så da ble det i stedet til at jeg slo meg ned i sofaen, koblet PCn til TVn og sørget for å komme ajour med diverse TV-serier.

Og jeg må si at i Game of Thrones har Ygritte virkelig blitt sneisen.

Melisandre: “The dead don't need lovers. Only the living.”  Jon Snow: “I know…but I still love her.”  Melisandre: “You know nothing, Jon Snow.”

Melisandre: “The dead don’t need lovers. Only the living.”
Jon Snow: “I know…but I still love her.”
Melisandre: “You know nothing, Jon Snow.”

Whoo, firemagick-temptress-woman rides again!

I tillegg fikk jeg betalt noen regninger (↓) og puslet litt med modellen av nazi-herbie (↑)

Foruroligende søt maskin

Foruroligende søt maskin

Nå tenker jeg å runde av med litt wrestling, er tross alt torsdag, noe som betyr NXT og Lucha Underground!