Aldri mer 9. april.


Jeg hadde egentlig tenkt å poste en ny artikkel i serien om Luftwaffes rariteter.  Det er flere grunner til at jeg ikke har gjort det. For det første var jeg usømmelig tidlig oppe i dag (til å være meg) for å rekke Flyet til Trondheim.  Ikke et vondt ord om Widerøe. Jeg synes egentlig det er litt mer stas med turboprop-fly fremfor jetlinere. Men når det for det første er stappfullt, og det i tillegg er opptil flere matleie smårollinger, så er det ikke så stas.  Nesten så man skulle ønske det fortsatt var «berolighetsdråper for barn» med en solid dose morfin og heroin i salg, slik det var før første verdenskrig!

Men det var ikke så verst å være tilbake på jobb. (Fordi jeg har fine kolleger.)  Og sist men ikke minst, det lå en hentelapp og ventet på meg i postkassa når jeg kom.  Bursdagspresangen jeg bestilte i mars var endelig kommet fra Polen.

Hurra!

Hurra!

Så både Luftwaffe og NXT får vente til helgen.  For i kveld skal jeg kose meg med Frank Aarebrots Krigen på 200 minutter akkurat min type «Slow-TV».  Og blir det noe tid til overs skal jeg skrive noen flere oppgaver til neste onsdag når jeg igjen er quizmaster på Brygghus 9.