I stedet for julekort


Jeg har ikke sendt noen julekort i år. Delvis fordi det er en lettere antikvarisk skikk i vår tid.  (Ikke at det stopper meg ikke fra å opprettholde andre handlingsmønstre de fleste i 2014 har gitt opp, som barbering med såpe, kost og barberblader,  bruke fyllepenn eller lage pastasaus fra bunnen av.)

Det er heller ikke fordi jeg hadde en hektisk november og en kort desember (før jeg tok ferie).

En mer gyldig grunn er at i min alder er det mange som flytter land og strand rundt i takt med hyppige jobb- og/eller parterbytter, noe som fører til at postadresser sjelden er helt oppdater.  Men det er klart, jeg kunne brukt min legendariske google-fu og funnet de nye adressene hadde jeg giddet.

Og selv om postverket vet å ta seg betalt, så er det ikke monetære årsaker heller.

Nei, det bare, for å sitere Madicken, «blidde slik».

For å bøte på det, her er mitt julekort til alle kjente og kjære, uavhengig av trosretning og livsinnstilling:

(deviantart/wolfskulljack)

(deviantart/wolfskulljack)

Og så vil jeg legge til at jeg håper at alle får et 2015 som er litt bedre enn 2014, men på langt nær like bra som 2016!