Oktober? Oktober!


I dag har det vært lett å se at vi ikke lenger kan late som det er sensommer, men at høsten dessverre er over oss for alvor. Ensifret temperatur, vått&grått de timene det ikke er mørkt, og en sur vind som jager mellom hustakene.

Ikke at jeg blir deprimert av den grunn, siden høsten også er tiden for film, bøker, te og cognac!

Siden jeg bare har to frihelger i måneden prøver jeg å legge minst mulig planer for dem, er det noe jeg savner fra studietiden er at du egentlig styrte hele timeplanen din selv (med noen få unntak som lab-timer og eksamener).

På den andre siden, det var lønningspils i går, så det hadde neppe blitt så mye fornuftig gjort uansett i dag.  Det startet med en knusende seier i quizen og vinpremie.  (En quiz som forresten var veldig bra,  og det sier jeg ikke kun fordi mitt lag vant. Kristine&Linda må belage seg på å få ansvar for flere quizer!)  Så etter noen øl på jobb, ble det flere øl på Solsiden, nærmere bestemt Bar&Bær, fordi det er poengløst å stå i kø.

Etter stengetid det var det ikke rake veien hjem heller, måtte jo hilse på Bernhard! (Som er en hjerteknuser av en chinchilla.) Han hadde tydeligvis ingen problemer med å hilse på fremmede midt på natta. Tiden går fort i godt selskap, så jeg var jo ikke i seng før nærmere halv seks.  Men når det eneste du drikker de siste tre timene før du legger deg er kaffe og vann, så er det ikke så vondt å stå opp på et anstendig klokkeslett.

En eller annen gang i løpet av kvelden eller natta hadde jeg klart å tråkke over, så morgenen gikk med til å tøye ut foten mens jeg laget kaffe. Siden jeg ikke gidder å gå langt for å handle på søndager, så fikk jeg gjort unna helgehandlenen før lunch.

Så kunne jeg tilbringe resten av dagen med hyggelige ting som maling, og kjedelige ting som oppvask. Og betale regninger da. «Er det virkelig meningen at vi 2014, i verdens rikeste land skal måtte betale for STRØM!» 😉 Men det er aldri spesielt givende å betale regninger, det føles som penger du egentlig ikke får brukt til noe. Selv det å kjøpe tørkepapir, purreløk og macaroni føles mer «gøy» enn å betale en faktura fra lånekassa eller telenor.

Litt apropos at jeg hadde brukt masse penger helt uten å reise meg fra sofaen så jeg at webcruiter-crawleren hadde sendt meg en mail med forslag på 6-7 jobber som burde være midt i blinken.  Det skal sies at algoritmene den jobber etter ikke er feilfrie (er vel fortsatt en beta tror jeg), så den har tidligere foreslått alt fra IT jobber i USA til jobb som russisk tolk i Finnmark. Jeg får vel ta en titt i morra. og se om det er noe verd å bruke tid på.

Da venter også en rundvask av kjøkkenet og en hvitvask, noe som kan bety at jeg burde se hvor i alle dager strykejernet mitt er.  (Hvite skjorter bør være nystrøkne!)

Så,  det var dagens komplett unødvendige bloggpost med liten b.  Som en belønning for at du klikket innom:

Britney Spears - Rolling Stone Magazine 2004

Britney Spears – Rolling Stone Magazine 2004

(Unnskyldningen for å poste akkurat det bildet er at hun dukket opp som rett svar på ett av gårsdagens quiz-spørsmål.)

Ha en fin helg!