Episkere rap-kamper fra historien


Epic Rap Battles of History er en bokstavelig talt episk videoserie på Youtube skapt av Nice Peter, epicLLOYD, Dave McCary, og Maker Studios.

Det er et så enkelt konsept at det er forunderlig at ingen hadde tenkt tanken før.  Men heldigvis var det denne gjengen, siden de ikke bare har en produksjonskavlitet som er imponerende men også er noen rimsmeder av en annen verden, som setter sin ære i å være historisk korrekt, så langt det er mulig.

Ikke så veldig rart at jeg liker dem med andre ord.  Men siden jeg har byttet youtube-bruker, så mistet jeg alle de gamle abonnementene mine på kanaler.  Det har betydd at jeg ikke egentlig har fulgt med i det siste.  Så stor var gleden når jeg oppdaget at de er godt i gang med sesong 3, siden jeg falt av på tampen av sesong 1…  0 poeng for å gjette hva jeg ble sittende å bingewatche i går kveld!

Og nå har de begynt med gjesteartister!  Enda bedre! For det er ikke akkurat småplukk som har dukket opp i de senere showene:

Legendariske «Weird Al» Yankoic som Isaac Newton.

Jenna Marbles  (som jeg som kjent har et seriøst internet-crush på)  som Eva

og Snoop Dogg (eller er det Snoop Lion fortsatt) som Moses!

Og min personlige favoritt  Martin Luther King Jr  vs Gandhi: