Diplomatisk hangover


8 år høyere utdanning, redusert til to A4-ark.

8 år høyere utdanning, redusert til to A4-ark.

Det tok litt tid før de rette instanser opp på landet (Dragvoll) hadde tid til å hjelpe meg med å sy sammen min grad nr 2. Men i går kom det melding om rekommandert sending og jeg kunne plukke opp papirene på at jeg nå kan føye til BSocSc før MTech på visittkortet.

Det måtte selvfølgelig feires så det passet utmerket at det også var lønningspils på jobb i går.  Etter noen timer der,  inkludert en quiz der vi absolutt knuste all motstand og en runde Cards against Humanity, dro fire av oss videre ut på byen. Eller i det minste ut på Solsiden., nærmere bestemt Bær&Bar.

Der shotene er oppkalt etter japanske selvmordpiloter...

Der shotene er oppkalt etter japanske selvmordpiloter…

Det var for ille å skulle avslutte bare fordi skjenketiden var over.  (Det er er så tidlig som 2 her i byen nemlig.)  Siden jeg både hadde pizza i fryseren og opptil flere flasker whiskey som burde tømmes, så la vi ruten dit.

Ulempen med whiskey-nach er dagen derpå…

Jeg er sikker på at skottene døpte de magiske myrbrygget sitt «livets vann» fordi du dagen etter føler deg som nyfødt: Gretten, sulten, må på do hver 3 time, har oppmerksomhetsspennet til en gullfisk og føler for å ta små tuppelurer rett som det er.  (En tuppelur er en sånn mini-middagslur som høns tar når de sitter på vaglen, ikke som en venninne av meg trodde når jeg postet forrige setning på Face tidligere i dag; et annet ord for små jenter.)

Heldigvis hadde jeg ikke noen planer for dagen i dag, så den har blitt tilbragt i pysjbukse  under et pledd mens jeg har hørt på diverse radioprogram på NRKs spilleradio. Livstegn fra Kristine tyder på at hun kom fra gårsdagen uten mén, så håper Bjørnar og Morten fikk en fin dag på jobb.😉