H#1:AD 151 – Vinnie Mac’s «ALS Ice bucket challenge»


19. august - Staples Center L.A. (WWE)

19. august – Staples Center L.A. (WWE)

Det har vært stille på wrestlingblogg-fronten i sommer.  Det er fordi jeg for det første ikke bruker mer tid foran PCn en jeg må i sommersola, men også fordi WWE har gått i et holding pattern i påvente av Summer Slam.

Summer Slam derimot tegner til å bli en rysarer, med 8 kamper som hver i ser har sin appell.

Hvis du ikke har sett kortet:

  • Singels match: Chris Jericho v. Bray Wyatt
  • Flag match: Rusev v. Jack Swagger
  • Singels match: Brie Bella v. Stephanie McMahon
  • Lumberjack match: Seth Rollins v. Dean Ambrose
  • Intercon. Championship match: The Miz (c) v. Dolph Ziggler
  • WWEDivas Championship match: AJ Lee(c) v. Paige
  • Singels match: Randy Orton v. Roman Reigns
  • WWEWHCmatch: John Cena v. Brock Lesnar

Verd å merke seg av WWE nå har funnet plass til to diva-kamper, både en som er ren storyline, og en som primært er atletisk.  Virker som HHHs innsats bærer frukter.  (Og jeg kan ikke unngå å spekulerer i at hans arbeid for  legitimere kvinnewrestlingen i WWE og få den vekk fra tits’n’ass modellene  har sammenheng med at han kun har døtre…)

Anyhow…

Jeg regner med at jeg til uka poster en reaksjon på Bruduljen i Englenes by, og selvsagt påfølgende RAW.  I mellomtiden vil jeg dele en liten video som kom meg for øye.

«The ALS ice bucket challenge»  har vært en greie på sosial media i USA i sommer.  Den minner litt om kreftforeningens virale badekonkurranse på Face i våres.  Tanken er at kjendiser (og andre)  tar utfordringen og gjør noe ubehagelig (og dermed skaper oppmerksomhet om saken) eller donerer til en veldedig forening, i dette tilfelle ALSA  som jobber mot amyotrophic lateral sclerose ( også kjent som «Lou Gehrigs disease»). Den ubehagelige utfordringen?  Dumpe en bøtte isvann over hodet.

De smarteste kjendisene gjør selvsagt begge deler, og får i både pose og sekk.

Det er mange måter man kan gjøre det på, men den hittil mest classy tror jeg Vince McMahon dro av. Ikke bare gjør han det i full dress (naturligvis),  de han utfordrer er også valgt på rareste hylle (og har høy sannsynlighet for å kaste seg med…)