Box Fresh Zombie


Da Outland for noen år siden flytta fra Munkegata og opp i Mercursenteret  så hadde de ryddesalg først.  Sikkert greit å få redusert varelageret litt før det skal flyttes rundt på.  Da plukket jeg opp en god del tegneserier men også denne lille kvartetten.

Walking Dead Comic Series 1 - McFarlane Toys.

Walking Dead Comic Series 1 – McFarlane Toys.

Todd McFarlane’s McFarlane Toys er kjent (og beryktet) for å lage samlefigurer,  nominelt sett «action figures», fra diverse filmer, tv- og tegneserier. Jeg mistenker at 99,99% av de ender opp som bokhyllepynt rundt om kring.   De var satt ned fra en førpris på 149,- pr stykk til 20,- pr stykk, og det virket ikke avskrekkende.  Man kan alltids trenge en zombie eller to, ikke sant? Tanken var egentlig at de skulle befolke bokhylla med tegneseriebøker og slik, men det ble ikke til at jeg fikk det på plass, siden jeg flytta.  Så de har bodd i et skap siden da.

Så hvorfor har jeg tatt de frem, tørket støvet av dem og avfotografert dem nå?  Vel i dag tidlig lå jeg lett apatisk i sofaen.  (Et resultat av kombinajonen firmafest i går og tropenatt i natt)  Jeg surfet litt rundt på nett og «vindusshoppet» tegneserier.  Jeg har noen serier som jeg  er på utkikk etter: Peter Panzerfaust (historien om Peter Pan satt til 2. verdenskrigs Europa, der Peter er en amerikansk eventyrer som med en gjeng franske tenåringer på slep krysser klinger med Kapitän Haken) og den første Trade Paperbacken med Rat Queens. Underveis i googlingen fant jeg en link jeg måtte følge, og ta en skjermdump av:

Dollaren står nå i 6,19 kroner  så  $219,99 tilsvarer 1361,74 NOK

Dollaren står nå i 6,19 kroner så $219,99 tilsvarer 1361,74 NOK

Jeg har noen andre figurer fra McFarlane som jeg  vet har steget en del i pris, men da snakker vi nå sånn som fra ca 200 kroner til 800 kroner på 8-9 år.  De her ble utgitt høsten 2011…

Nå bruker ikke jeg Ebay, og jeg har fortsatt en vagt formulert plan om en dedikert tegneseriehylle så jeg vil ikke avhende dem. Men jeg begynner å forstå hvordan en del samlere kan leve av kjøpe og salg av tegneseriememorabilia, og skal de på utstilling i fremtiden kan det hende jeg lar de vær i en fortsatt jomfruelig innpakkingen. For moralen er tydeligvis at å ikke bryte forseglingen kan lønne seg…