Ferdigbygget Bf109G-10 (Revell 1:72)


Bf109G-10

Bf109G-10

Det har gått en påske, en kosmorama og en bacheloroppgave siden jeg startet dette byggesettet,  som absolutt har vært «til-og-fra».  Men omsider er det ferdig.

Jeg skrev litt om settet tilbake i april når jeg begynte det, og som jeg planla da gikk jeg for «Rød 22», nærmere bestemt:

"Rot 22" (W.Nr. 770351) 10./JG27, Hesepe, Tyskland, mars 1945.

«Rot 22» (W.Nr. 770351) 10./JG27, Hesepe, Tyskland, mars 1945.

Selve byggesettet var det ikke så mye å utsette på.  Ja det er tatt noen snarveier i detaljene, men i det store å hele er det lettbygget, og ikke spesielt vanskelig å forbedre på de viktigste punktene.

Sammenliknet med Bf109G-6’en til Academy jeg har bygget før, så tror jeg Revell har truffet bedre på formlikheten, men er litt mer shady på detaljene.

Dekalene kunne vært litt bedre. De er tynne og fargesterke, men noen var litt ute av register og de hadde lett for å silvre.

Dekalene kunne vært litt bedre. De er tynne og fargesterke, men noen var litt ute av register og de hadde lett for å silvre.

Jeg gjorde ikke så veldig mange forbedringer, utover det vanlige. Cockpiten ble frisket opp med setebelter og litt detaljer på sideveggene.  Luftinntaket på siden ble drillet ut, men utover det var det stort sett vare vanlig putty og slipepapir som skulle til.

Ferdigbygget!  Alltid en god følelse!

Ferdigbygget! Alltid en god følelse!

Så nå er spørsmålet hvile(t) sett jeg skal satse på å få ferdig før sommerferien!

Morro å leke med airbrushen  på slike maskiner.

Morro å leke med airbrushen på slike maskiner.