Så var vi i gang med verdens mest populære sportsarrangement


(FIFA)

(FIFA)

Jeg snakker ikke overraskende om VM i Fotball i Brasil!

I skrivende stund har vertene nettopp slått Kroatia 3-1  i åpningskampen, etter en fryktelig billig straffe og scoring på overtid.  Brassene åpnet scoringskontoen i dette mesterskapet også, riktignok i eget mål, men hva gjør vel det?  Det blir et festfyrverkeri, hele mesterskapet.

Det er mange morsomme nasjoner med i år,  med åpenbare svake ledd som Bosnia, Honduras og Iran borger det for mange målrike kamper. Og i motsetning til sist starter kampene stort sett på tidspunkt som gjør at jeg kan få sett de, selv med ettermiddagsskift!

Brasilianere lever og ånder for «the beautiful game». Fotballen ble kanskje født i England,  men den vokste opp i Brasil, og jeg spår at den sølle lokale sutring om pengeforbruk og FIFA vi leste om før VM vil stilne etterhvert som hjemmelaget gjør sitt ypperste for å revansjere det nasjonale såret som er VM 1950, og det forsmedelige nederlaget for Uruguay.

På jobb er det en internasjonal tippekonkurranse foranVM, der det er tilsammen 115 deltagere fra alle de 11 landene i konsernet representert.  Jeg har naturligvis levert mine tips for kampene og sluttspillet (særlig siden det er lovet «Huge prizes»😉 )

Mitt tips?  Jeg støtter meg til Gary Linekers bevingede ord:

"Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win"

«Football is a simple game. 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win» (DFB)

…og  setter min lit til Der Mannschaft!