Mammuter og loddetinn


Det er mulig man kan trekke en rød tråd mellom disse verkene, som avslører noen av interessene mine...?

Det er mulig man kan trekke en rød tråd mellom disse verkene, som avslører noen av interessene mine…?

Jeg har en skranglete laptop. (Alle mine laptoper har en tendens til å ende opp ganske herja,  det er noe med hele «over alt, hele tiden» bruken de utsettes for.)

For et år siden takket laderen for seg,  og dc-jacken var ikke helt frisk den heller.  Men med litt omhu har jeg holdt liv i den med en tredjeparts universallader.  Men søndag takket den også for seg.  Så gode råd var dyre.  Ny PC til 5000,-?  Ny lader til 799,- (men uten garanti for at ikke pluggen i maskina også var kjørt)?

På disse Samsungene er DC-jacken loddet rett på hovedkortet, så å skifte den er mer styr enn jeg tror det er verdt på en maskin som er 2,5 år, og ikke så lett å få tak i reservedeler heller. Men  jeg hadde et lønnlig håp om at hvis jeg fikk fiksa de opprinnelige laderen, ville jeg kunne klemme noen kilometer (eller terabyte trafikk) ut av maskina.

Så etter bachelorworkshop på Dragvoll var det strake veien til Clas O. Så kunne jeg få noe matnyttig ut av årets julepresang fra jobben også  (gavekort på Solsiden kjøpesenter.)  Så med en 30W Cotech-penn,  loddetinn og elektrikerteip i sekken var jeg rustet for en nye episode i serien Eirik gjør ting han ikke kan™.

Solsiden har mer  by på,  det er jo Mammutsalg i disse dager!  Jammen hadde jeg ikke en tilgodelappfra en ikke helt innetier av en julepresang i lommeboka. Så dermed slapp jeg løs lesehesten i meg.

Resultatet var de 3 bøkene med førpris 1197,-  Mammutpris: 517,-  pris etter tilgodelapp: 548.. og det er slett ikke ille!

Og reparasjonsjobben?  Gikk langt bedre enn selv jeg som lever etter mottoet «Sivilingeniører kan alt»  kunne håpe,  dataen slurper i seg strøm som aldri før,  og selv om det ikke ser så snasent ut (bilde på instagram), fungerer det, og det er det viktigste!