Nyttårsforsett redux (2014)


Kveldens utvalg til nyttårsbord på jobb (se pkt 3)

Kveldens utvalg til nyttårsbord på jobb (se pkt 3)

Nyttårsforsett hører liksom med.  Samtidig er det ikke noe poeng å utbasunere dem 2. januar, før du egentlig har prøvekjørt dem en stund. Det blir for enkelt med de som skal slutte å snuse, trene 5 ganger i uka og redde verden før champagnerusen har gitt deg.

Dessuten er det åpenbart mange som av en eller annen grunn velger forsett de egentlig ikke vil klare? Altså ikke «vil klare» som i «makter», men som i «har lyst til».  Hva er vitsen med det da?

Så her er i stedet mine  mer lystbetonte forsett for A.D. MMXIV:

1. Besøke et land jeg ennå ikke har verdt i

Bør være greit gjennomførbart, siden det fortsatt er nok å ta av i Europa.

2. Fullføre en bachelor i psykologi

Det hadde jo vært morsomt å få enda en grad, og samtidig får brukt en del fag jeg tok mens jeg hadde permisjon fra Gløshaugen. Jeg er i alle fall i gang, er tatt opp på et prosjekt om arbeidspsykologi, og har begynt å ta turen til forelesning/workshoper på Dragvoll en gang i uka.

3. Slutte å drikke kjedelig øl

Det er jo så utrolig mye spennede øl å smake på, og heldigvis har norske butikker lært seg å føre mer enn industri-øl av pilsnertypen. Jeg gjør dog et lite unntak for en og annen halvliter Dahls på den ukentlige Piasquizen.

4. Bli slankere enn lillebror

Okay, noen hårete mål hører med,  og han er nå ganske dryg han og.  Det kan hende jeg må satse på at han blir fryktelig glad i ett eller annet usunt i løpet av sommeren…

4a. Spise mer grønnsaker

På tross av at det ikke akkurat er høysesong for markens grøde, så er jeg enn så lenge i rute.

4b. Kutte ut snacks

Har gått overraskende bra. Men en caveat:  Usaltede nøtter og tørket frukt er og blir kontormat!

5. Få en bedre døgnrytme

Etter to uker med dagtidsvakter så har det kommet seg, selv om jeg fortsatt mener at det er noe grunnleggende naturstridig og umoralsk med å stå opp før klokka åtte.

6. Ikke utsette ting

Huff, dette er en klassiker.  Jeg har en lei tendens til å utsette ting,  som for eksempel innkjøp, (PC, airbrush, kjøkkenutstyr, klær) , fordi det jeg har «fungerer litt til».  Men samtidig,  er det noe poeng å bruke tid på å flikke på løsninger, når det egentlig er like greit å kjøpe nytt og bedre utstyr?

Det samme gjelder egentlig for «ting som burde gjøres».  For eksempel kjøpe nye bokhyller og få orden på biblioteket, tørke støv, avkalke dusjen, eller pusse speilene.

Og det verste er at det gjelder ting som kinofilmer (de går sikkert en uke til)  eller laste ned TV-serier (Jeg vet ikke hvor mange jeg har sett samlet som en sesong fordi jeg har droppet ut etter 2-3 episoder.)

Men «Nu går alt som meget bedre» som det heter! 😀

Såh, hva er dine forsett, og har de overlevd januar?  Fortell meg det i kommentarfeltet!