«Vi ha’kke tid, for vi må miste skjegget…»


Etter en herlig 3 uker lang juleferie var det hyggelig at Trondheim tok meg i mot med det fineste januarvær: 9 pluss og stjerneklart!

Men det fine været understreket også at det var på høy tid å finne frem barbersakene!  For etter at jeg lot «Movember»  være «Beardember» i stedet, så hadde jeg ikke hjerte til å ta julenisseskjegget før jeg reiste hjem. (Dessuten trodde jeg kanskje jeg måtte avfinne meg med minusgrader i løpet av ferien, men dengang ei!) Uansett:

Det ville gjort en hver polarforsker, huleboer eller hobo stolt...

Det ville gjort en hver polarforsker, Tolkien-dverg eller hobo grønn av misunnelse

Derfor var det bare å tømme toalettvesken, og smette et nytt blad i høvelen…

(pluss en maskinklipper, som ikke er så fotogen)

(pluss en maskinklipper, som ikke er så fotogen)

Jeg måtte naturligvis ta et bilde underveis  for moro skyld.  (Og ja, Axel, jeg prøvde trikset til Lee Mack!😉 )

Two-Face! (Beklager potet-kvalitet på bildet)

Two-Face! (Beklager potet-kvalitet på bildet)

Etter to runder med skum, høvel og en solid dose hudpleie etterpå, er det vel bare å sitere en gammel Gillette-reklame:

"Confidence is clean shaven"

«Confidence is clean shaven» 

Så nå får huden få en dag eller to på å komme seg igjen, og ikke minst puste ut,  og jeg kan se om det ikke er tid for en aldri så liten tur til frisøren også!