Ferdigbygget: Italieri Macchi C.202 (1:72)


"85-2" 85 Squadriglia, 18 Gruppo, 3 Stormo Caccia Terrestre - Tunis Januar 1943

«85-2» 85 Squadriglia, 18 Gruppo, 3 Stormo Caccia Terrestre – Tunis Januar 1943

Jeg startet tirsdag,  fikk gjort litt onsdag, litt i går og i dag var det siste finpuss på Macchi’en.  Som jeg regnet med var det en riktig fornøyelig lite bygge.

Passformen var bra,  og krevde kun et minimum av putty og filing. Cockpiten var spartansk men funskjonell. Jeg hadde ingen planer om å bygge modellen med åpen cockpit. Sånn sett kunne jeg gjerne sett at Italieri hadde kostet på seg både en hel og en todelt cockpithette.

Veldig særegen kamo

Veldig særegen kamo

Vannmerkene var ok, men de hvite feltene var ikke helt opake.  (Heldigvis var jeg advart etter å ha drevet litt research på settet.

Rett og slett et veldig pent fly

Rett og slett et veldig pent fly

En morsom maskin, som absolutt gjør seg på hylla, og jeg synes jeg fikk grei dreis på den finurlige italienske kamuflasjen.

Lekte litt med macro-innstillingene på kamera

Lekte litt med macro-innstillingene på kamera

Detaljer på undersiden

Detaljer på undersiden