Ferdigbygget: Airfix Messerschmitt Bf110C-2 (1:72)


Zerstörer!

Zerstörer!

Det har tatt sin tid, men omsider kunne jeg gjøre siste innspurten på Airfix tidlige «Zerstörer».

Alt i alt er det et lett byggesett å jobbe med, selv om det ikke blant de aller beste «nye» Airfix-settene. 

Om jeg skal trekke frem noen svakheter med dette settet er det cockpiten, som er litt bar, og understellsdørene.  De har både utstøtingsmerker på innsiden som krever mange runder med slipepapir å fjerne.  I tillegg har de ingen positiv mating så jeg valgte å bruke cyanoakrylat fot å feste dem. På den positive siden er det et godt instruksjonshefte som tydelig viser hvilke deler som brukes for hver av de to typene man kan velge å bygge (C-2 / C-4)

C-serien var den først virkelige produksjonsserien, og den første med DB601-motorer

C-serien var den først virkelige produksjonsserien, og den første med DB601-motorer

Blitzen påvirker fargene en del, men flyet er faktisk tofarget.  Det er mulig litt for mye av den mørke undergrunningen påvirker nyansen av RLM71. Neste gang  jeg skal male et fly i RLM70/RLM71 splinter skal jeg prøve med en ren hvit underfarge på RLM71, og en svart underfarge på RLM70.  Dekalene var ikke uventet enkle å jobbe med, men haikjeften var en prøvelse. Dekaler som skal krumme seg i tre retninger krever mye dekalmykner!  Jeg så  etterpå at den var en anelse skjev også,  men det er innen for marginen av hva de håndmalte orginalene må ha vært, så ikke noe problem.  En liten touchup med rødt dempet skillet mellom de to dekalene.

Jeg skaffet meg litt ekstraarbeid når jeg klarte å søle lim på den ene halefinnen, så jeg måtte fjerne malingen og starte på bunn igjen.

Jeg skaffet meg litt ekstraarbeid når jeg klarte å søle lim på den ene halefinnen, så jeg måtte fjerne malingen og starte på bunn igjen.

Jeg har jo allerede valgt ut de to neste byggeprojektene, så i løpet av uka er målet å få malt alt av indre deler på disse og begynne å bygge sammen cockpitene.

M8+EP 6. Staffel, II. Gruppe,  Zerstörergeschwader 76

M8+EP 6. Staffel, II. Gruppe, Zerstörergeschwader 76

"Businessenden"  med fire 7.92 mm  MG 17 maskingevær and to 20 mm MG FF maskinkanoner

«Businessenden» med fire 7.92 mm MG 17 maskingevær and to 20 mm MG FF maskinkanoner