Ferdigbygget: Airfix Spitfire F Mk.22 1:72


Nok et prosjekt sluttført!

Nok et prosjekt sluttført!

Jeg hadde helt rett,  en Spitfire ser ikke så verst ut i helmetall. Tror jeg skal la bildene tale for seg denne gangen.

Jeg brukte en annen, lysere sølvfarge (Mithril Silver) enn jeg pleier å bruke på helmetall-fly, og det fungerte bra.

Nasjonalitetsmerkene fra 50-tallet er lysere og mindre enn de som ble brukt under krigen

Som vanlig: Euro for skala

Som vanlig: Euro for skala

For moro skyld: Foto med blitz...

For moro skyld: Foto med blitz…

...og i naturlig lys.

…og i naturlig lys.

Som vanlig var det eneste ekstra som trengtes sikkerhetsseler laget av maskeringstape.

Som vanlig var det eneste ekstra som trengtes sikkerhetsseler laget av maskeringstape

For å få en renere, mer polert look brukte jeg en annen, lysere sølvfarge enn jeg pleier å bruke på helmetall-fly (Citadel Mithril Silver)

Familien vokser stadig. Bak, fra venstre: Mk. IXc, PR Mk.XIX Foran, fra venstre: F Mk.22, Mk.Ia

Familien vokser stadig.
Bak: Mk. IXc og PR Mk.XIX Foran: F Mk.22, Mk.Ia