Ferdigbygget: Revell P-47D Thunderbolt 1:72


Radialmotor og massiv propell

Radialmotor og massiv propell

Tre dager fri betød litt tid ved arbeidsbordet.  Dermed fikk jeg ferdigstilt Thunderbolten jeg begynte på for en uke siden.

Alt i alt et helt greit sett, men det har noen svakheter.  En av dem er at instruksjoner og deler ikke helt er enig med hverandre.  Særlig gjelder det på instruksjonen for maling og dekaler, men også underveis kreves det at du sjekker og dobbeltsjekker for å unngå feil.

Som vanlig, en Euro for skala

Som vanlig, en Euro for skala

Maskinen til kaptein Milt Thompson fant jeg lite referanser på, så jeg tok meg noen friheter i finishen.  Jeg vet dog av 409. Fighter Group jobbet med nærstøtte for Patton, så jeg valgte å utstyre maskinen med bomber, og ikke dropptanker, siden det sannsynligvis var det de oftest brukte.

Bombs away!

Bombs away!

Dekalene var også en liten utfordring, siden de mange steder må strekkes i mange retninger og kurver.  Heldigvis responderte de godt på Tensol, så sluttresultatet ble slett ikke verst!  Alle de røde feltene valgte jeg å maskere og male, i stedet for å bruke dekalene siden du da vet at du får samme rødnyanse over det hele.

Nose art er alltid populært

Nose art er alltid populært

Så da har jeg omsider en P-47 i samlingen også.  Jeg tok for sammenlikningens skyld et bilde av P-47’en sammen med en P-51 i samme skala, ganske betydelig forskjell!

Ja, begge flyene er i 1:72 skala!

Ja, begge flyene er i 1:72 skala!

Revell skal ha for en veldig pen cockpit!

Revell skal ha for en veldig pen cockpit!

Dekalarket inneholdt utførlig med stensiler også, veldig bra!

Dekalarket inneholdt utførlig med stensiler også, veldig bra!

Klikk på bildet for større format

Klikk på bildet for større format