Level UP! (Med IKEA, Spitfire og Crowdsourcing.)


Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere...

«Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere…»

Bursdag er kanskje den beste dagen i året, siden det er din dag,  mens alle har f.eks. julaften samtidig.

Og i motsetning til i fjor hadde jeg helt fri på dagen også, så hva har jeg benyttet den til?

Vel etter noen øl etter jobb i går passet det å sove lenge i dag tidlig. Jeg ryddet litt på bloggen (som at jeg linket bloggen min på Bloggurat,  så får vi se om det påvirker besøkstallene.) Men klokka 12 fristet tanken på egg og bacon underbevisstheten nok til at jeg våkna.  Etter en bedre brunch og gratulasjonstelefoner var det tid for ekstremsport.  I dette tilfelle IKEA-tur!  Jeg hadde nemlig ønsket meg vitrineskap, og mamma hadde satt inn bursdagspresang på konto før hun dro til Paris på ballettur. 

IKEA!

Gjett tre ganger hvorfor jeg ønsket meg et skikkelig glasskap!

Gjett tre ganger hvorfor jeg ønsket meg et skikkelig glasskap!

IKEA var faktisk absolutt levelig en lørdag rundt klokka to! (Kanskje fordi det var Toilldag i sentrum og 5-mila på TV, men likevel!) Lite folk,  korte køer,  og taxi hjem kom 2 minutter etter at jeg bestilte den.  IKEA-Taxi er undervurdert.  AtB ikke har noen ruter i nærheter, og det ikke finnes gratis IKEAbuss her i byen. Det er mye billigere enn å bestille hjemkjøring fra IKEA, og du slipper å måtte hente inn favours fra slekt og venner med bil i tide og utide…)

Vel hjemme var det å sette fra seg flatpakkene, før det bar ut på kakao og bursdagskake på kafe med en venninne.  Vel hjemme igjen kunne jeg kaste meg over 40 kilo glass og stål.  Som sivilingeniør og modellbygger er selvsagt IKEA-pakker bare moro! Litt mindre moro er det å måtte flytte rundt på 3 fulle bokhyller for å få det slik som jeg vil ha det!

Arbeidsbord, og utstillingsskap - Yey!

Arbeidsbord, og utstillingsskap – Yey!

Men nå er skapet opp,  modellene har flyttet inn, og jeg har sunket ned i sofaen.  Her kan jeg innta en bursdagspresang (en duggfrisk weissbier) i en annen (ølglass) mens jeg forfatter dette.  Så blir det vel å snekre sammen litt mat før Spitfiren på arbeidsbordet roper på meg!🙂

Kontoret er ferdig

«Kontoret» er ferdig

Som vanlig, hjemmelagede sikkerhetsbelter

Som vanlig, hjemmelagede sikkerhetsbelter

Sorted!

Sorted!

Måtte faktisk frem med puttyen, siden sammenføyningen på snuten var litt for fremtredende. Sjelden vare for Airfix-sett som oftest er Shake & Bake.

Måtte faktisk frem med puttyen: Sammenføyningen på snuten var litt for fremtredende. Sjelden vare for  nye Airfix-sett som oftest er «Shake & Bake»

Forresten et par nyhetssaker jeg bare må kommentere, siden jeg ser på dem litt som kosmiske bursdagsgaver:

Mars!

Den planlagte Veronica Mars-filmen samlet sammen 15 millioner på 24 timer via Kickstarter. Dette er jo en helt genial måte å jobbe på, siden man i praksis undersøker om den finansielle interessen hos publikum er til stedet.  Jeg håper gjengen bak «Firefly» får med seg dette i alle fall!  Og selv om serien om lille frøken detektiv ikke nødvendigvis var favorittserien så er jo Kirsten Bell absolutt til å spise opp, så man må vel få med filmen når den kommer.

We used to be friends...

«We used to be friends…» (Warner Bros)

Divaer!

WWE jobber med å resignere en drøss divaer. Bella-tvillingene er alt tilbake og har startet en feide med Funkadactylene Naomi og Cameron.  (Tvillingene dater henholdsvis John Cena og Daniel Bryan, og med WWEs 300 dager på veien pr år, er det sikkert populært hos de to at jentene er under kontrakt igjen.) WWE har etter sigende kontaktet  Beth Phoenix, Kelly kelly og Marysse, og selv om de alle tre takket nei til de første kontraktsforslaget har de gått i forhandlinger.  (Marysse er forlovet med The Miz, så WWE ser nok gjennom fingrene medPG- policyen sin om ikke å signere tidligere nakenmodeller.)

Mike vil jo gjøre en ærbar kvinne av henne, og siden hun er  minst tospråkelig vil hun sikkert komme godt overens med Antonio Cesaro... (Playboy)

Siden hun er minst tospråkelig vil hun sikkert komme godt overens med Antonio Cesaro (Playboy)

Ja, og så har WWE registret «Kharma» som varemerke igjen, etter at den løp ut ved årsskifte,  tolk det som du vil…

WWE har antagelig innsett at når alle de etablerte navnene forsvinner er det fryktelig vanskelig å elevere nye stjerner.  Dessuten har de nå Wayne Maurice Keown a.k.a. Dutch Mantell a.k.a Zeb Colter i stallen, han har bevisst i TNA at han kan skrive storylines for kvinnelige wrestlere.  Det hjelper nok også at de har Sara Del Rey som trener i NXT, hun burde klare å røske vekk de verste unotene fra de returnerende divaene.

Jeg mistenker også at Vinny Mac morer seg kostelig over at TNAs forsøk på en ren Knockouts-PPV «One Night Only» ligger tynt an ettersom stadig fler av ex-knockoutene de kontakter takker nei.

Så,  nok for denne gang,  i morgen blir det (selvfølgelig) brettspilling!