Ferdigbygget: RWD-5bis


RWD-5bis

RWD-5bis

Da var rekordflyet ferdig, med ett kvarter igjen av helgen!

Det var et forbausende ukomplisert bygge, selv om det krevde en dæsh putty og slipepapir langs sammenføyningen av flykroppdelene.  Plasten ZTS bruker er ganske hard, uten å være sprø heller.  De klare delene er så som så, men passformen var i det minste upåklagelig, selv om vindusrammene ikke helt matcher markeringen av døråpningen på flykroppen.

Pitot-røret på vingen ble spist av «teppemonsteret» trodde jeg, så jeg laget en erstatning.  Det viste seg at det hadde havnet på stolsetet på et eller annet vis, men jeg var happy med erstatningen så jeg lot den være som den var.

Dekalene var greie å jobbe med, men typebetegnelsen som var henvist til halefinnen var for bred.  Jeg droppet hele denne dekalen siden jeg ikke kunne finne noe fotobevis på at flyet hadde typebetegnelsen malt på.

Alt i alt et knall lite weekendprosjekt som var mer lettbygget enn jeg turde håpe på. Det lover godt når jeg skal prøve med på «Storken» (Fi156) fra samme selskap  som jeg har i stashen.

Euro for skala som vanlig

Euro for skala som vanlig

Det blå og gule merket er til det nasjonale polske flysportforbundet.

Det blå og gule merket er til det nasjonale polske flysportforbundet.

Greit med en avveksling fra militære maskiner

Greit med en avveksling fra militære maskiner