Vårløsning?


Prima vera (Våren) av Botticelli

Primavera  («Våren») av Sandro Botticelli (ca. 1482)

Det virker nesten som om våren har begynt å snuse på Trøndelag. Gradestokken har sneket seg opp i hele 7 grader, så morgenkaffen ble inntatt på balkongen.  Slik kan vi like.

Ellers så nyter jeg frihelgen.  Planen med å holde Trondheimsavdelingen på jobb stengt i helgene holdt ganske nøyaktig en uke før prosjektmengden tok av og man la det på is, så neste helg er det vel på’n igjen. Ikke at jeg klager. Etter mange år på universitetet har jeg trent vekk noe sterkt skille mellom «hverdag» og «helg».  Det er «jobb» og «fri» som er viktig! Apropos jobb, så prøver jeg å unngå å tenke for mye på at jeg bør få svar på jobbintervjuet jeg var på i forrige uke nå etter vinterferien. Heller la det være en positiv overraskelse!

Jeg har en plan om å få tatt unna del 2 av vårrengjøringen i løpet av helga også, så får vi se om gjerning følger tanke.

På arbeidsbenken har RWDen fått selskap av en russisk panservogn som har stått på hold siden desember.  Modellbygging er en genial hobby, men jeg skal heller skrive noe utførlig om det senere en gang.

Innser også at jeg ikke har skrevet noe som helst om WWE siden før Elimination Chamber.  Mest fordi det stort sett går på ganske forutsigbare skinner.  Men mulig jeg poster noe i anledning at Jack «We the People» Swagger ble hektet for å kjøre i marihuana-rus denne uka.  Skikkelig sjakktrekk nå som selskapet linet opp for å pushe ham til himmels. Ja, og så er WWE-tittelbeltet byttet ut, men det har vi venta på siden i fjor høst, så ingen kjempeoverraskelser.

Avrunder med noen bilder fra arbeidsbenken:

RWDen er et overkommelig helgeprosjekt

RWDen er et overkommelig helgeprosjekt

Interiøret er spartansk, og fargevalget er ren guesstimation

Interiøret er spartansk, og fargevalget er ren «guesstimation». Valgte en kobberfarge på den store ekstratanken for å få litt variasjon i forhold til selve flykroppen som er sølvfarget

Som alltid med beltevogner er 70% av byggeprosessen hjuloppheng og drivverk.

HobbyBoss KV-1: Som alltid med beltevogner er 70% av byggeprosessen hjuloppheng og drivverk.

Valgte en lys olivenfarge, så den skiller seg fra amerikanske vogner.  Maskeringstape for å holde på plass smådeler når de skal males er et smart knep.

Valgte en lys olivenfarge, så den skiller seg fra amerikanske vogner. Maskeringstape for å holde på plass smådeler når de skal males er et smart knep.