H#1:AD – Spådommer for årets Royal Rumble


Brace yourself, Rumble is coming (WWE)

Brace yourself, Rumble is coming (WWE)

Er på sin plass å levere noen spådommer om årets show, siden det er ett av de «4 store». (De andre tre er Wrestlemania, SummerSlam og Survivor Series.)

Cardet er klar, selv om det sikkert som alltid kommer en eller to korte pausekamper.

US-Championship

Antonio Cesaro(C) mot The Miz på preshowet.  Jeg håper og tror Antonio tar denne. De har ennå ikke fått full fart på feiden sin, og «Nye-WWE» i HHH-æraen pleier å være mer tilbakeholden med kjappe tittelskifter.  Det betyr ikke at jeg ikke tror WWE kunne tenke seg å la Miz vinne feiden til slutt.  Cesaro har vært dominant nok til at det gir en fjær i hatten til den som slår ham, samtidig som Miz er etablert nok til ikke å avspore pushet til Cesaro komplett.

Vinner: Antonio Cesaro

World Heavyweight Championship

Alberto Del Rio(C) mot Big Show i en Last man standing-match.  Fiesta Del Rio har vært en strålende suksess og Alberto har skiftet ham uten å blunke.  Publikum spiser ham opp, og han er en forfriskende vri på en tradisjonell face-rolle som WWE har savnet sårt de siste årene.  Show derimot er morsommere som forurettet og livsfarlig kjempe.  «Såret bjørn»-gimmicken er det han bør lene seg til nå i innspurten på karrieren.

Vinner: Alberto Del Rio

Diva Championship

Kaitlyn (C) mot Tamina Snuka.  Denne kom ut av det blå, og egentlig må vi vel bare se det som et godt omen at WWE offentliggjør det på forhånd i stedet for å dytte det inn uten å si i fra.  Jeg tror ikke de ser for seg Kaitlyn som en ren «overgangsløsning» når Eve forsvant. Hun og Tamina har heller knapt nok hatt noen samspill å bygge en feide på.  Så jeg regner med Kaitlyn vinner her, og de begynner en mer substansiell feide.  Når det er sagt, Kaitlyn fortjener bedre motstand enn Aksana, så å matche henne mot en 2. generasjons wrestler med solid fysikk er rett valg!

Vinner: Kaitlyn

Tag Team Championship

Team Hell No(C) mot Rhodes Scholars. Jeg har vridd hjernen og kan ikke finne noen annen god grunn til å presse denne inn på cardet om det ikke er for å la beltene skifte eier, og starte opptakten til den obligatoriske splitten mellom Kane og Bryan… (Grudgematch på Wrestlemania anyone?) De t0 ble jo uteksaminert på mandag, så det kan hende WWE regner med at historien trenger en vri om den ikke skal ha løpt løpet.

Samtidig ville de elevere Sandow og Rhodes opp en hakk, noe de har ærlig fortjent!

Vinnere og NYE Tag-team mestere: Rhodes Scholars

WWE-Championship

CM Punk(C) mot The Rock.  Jeg våger å tro at «The Best in the World» hadde helt rett når han advarte «The Great One»:  Your arms are too short to box with God.

Men det er ikke bare føling i fjøra som gjør at jeg tror det.  Det er og på grunn av Vince McMahons underlig spesifike stipulasjon om at Punk ville bli strippet for tittelen om The Shield blandet seg inn… Hvorfor spesifiser akkurat de tre bråkmakerne, i stedet for å bare si at enhver innblanding ville føre til at beltet fristilles?

Min drømmebooking er at Brock Lesnar gjør en cameo og setter opp en Wrestlemania-match mellom de to deltids-veteranene.  Ikke bare ville det vært en pengemaskin for WWE,  det ville spille rett i hendene på de som irriterer seg over at historielinjer blir rotet til av wrestlere som ikke har tid/lyst til å være tilstedet hver uke.  De to kunne gjennomført oppbyggingen frem mot WM med promo-by-proxy gjennom talerør, eller videoer, touts, tweets og så videre.

I mens kan CM Punk bekymre seg for vinneren av Royal Rumble-kampen.

Thoon! (withleather.uproxx.com)

(withleather.uproxx.com)

Royal Rumble 

På torsdag skrev jeg litt om hvem jeg tror dukker opp som overraskelser utover de som er bekreftet, så jeg skal ikke gjenta meg selv der.  Men noen spådommer om gangen i denne kampen skal jeg komme med.

Som vi vet starter Dolph Ziggler kampen, og jeg tror han starter mot…. Brad Maddox! Jeg tror nemlig Beef Mode får en overraskende seier i en «retten til å delta i Royal Rumble match mot en lettvekter, takke være Heyman som trekker i noen tråder.

Jeg tror både Sheamus og Randy Orton får en lang deltagelse, men de eliminerer hverandre mot slutten.  Jeg tror Sheamus kommer inn før Randy, og at han blir årets «Iron Man» med flest minutter i ringen.

Når det kommer til den ettertraktede tittelen som mannen med flest eliminasjoner holder jeg en knapp på John Cena.  Jeg tror han kommer inn rundt posisjon 16-17,  rydder unna i en overfylt ring, før han elimineres av en eller annen gammel legende.  (Eller en overraskelse i form av Big E Langston…  eller AJ?  Som WWE liker å minne om, alle WWE-wrestlere er potensielle deltagere, inkludert divaene:  Chyna, Beth Phoenix og Kharma har alle deltatt for eksempel.)

I år tror jeg det er en aldri så liten overraskelse som vinner,  nemlig mannen som kommer inn sist, med startnummer 30: The Undertaker.  Og dermed får vi en drømmekamp på Wrestlemania: Streak vs Streak for WWE-tittelen.  Der Taker selvsagt vinner,  og så slipper beltet siden han egentlig bare vil understreke et poeng.  Punk er kanskje verdens beste og den WWE-mesteren med lengst seiersrekke på 25 år… men han er ikke «The Phenom».

Tradisjonelt sett dukker det opp noen returnerende wrestlere, og kanskje en debut eller to.  Jeg holder en knapp på Mark Henry og vår mann på Mars: Jack Swagger som returer og at  El Generico eller PAC (eller begge) får sin overraskelsesdebut.

Dessuten vet vi at lillebror Rotunda: Bo Dallas vant en NXT-turnering for en plass i Royal Rumble, så han får i alle fall sin debut på «skikkelig» WWE-tv

Så da er det bare å benke seg, enten du skal se det live, eller venter på en torrent i morgen!