Foreningen for omplassering av spill


Vi har vel alle opplevd at spillsamlingen vokser seg stadig større. En ting er alle de spillene som jevnlig ser bordet, men vi har vel alle noen stakkarer som stort sett står til pynt. Enten fordi de ikke helt «funka» for deg eller de du spiller med eller fordi de tar for lng tid, er for kompliserte, eller har svakheter i systemet. Sist men ikke minst har du alle impulskjøpene enten på nett eller på ryddesalg. «Hoi, bare 30,-? Det ser kult ut, jeg tar det med.» Nå finnes dessverre ikke foreningen i overskriften, men noen spill finner nye gode hjem likevel.

På den utskjelte fjesboka oppdaget jeg for en ukes tid siden at en venn av venn hadde ryddesjau i bokhylla. Det aller meste var rollespillbøker. Jeg har spilt uhorvelig mye RPG i min ungdom, i de fleste tenkelige og utenkelige system. Dessverre er det en hobby som har havnet i bakleksa, siden døgnet kun har 24 timer, uka kun 7 dager og året kun 12 måneder.

Men innimellom alt det var det et skikkelig brettspill som gjemte seg: Victory Games 7th Fleet! Et solid maritimt hex&chit spill fra 1987. Jeg luftet min interesse, og fikk «tilslaget».

Nå er arbeidtiden min ikke spesielt kompatibel med «vanlige dødlige» men siden jeg har fri i dag var det fritt frem og på tide å hente hjem adoptivbarnet.

Litt slitt eske, men det er bare sjarmerende når innholdet er komplett og pent behandlet.

Alt dette for prisen av en bussbillett

Alt dette for prisen av en bussbillett

Så nå er planen å ta jomfrudommen på spillet i påskeferien (om jeg har flaks og ikke må sitte krumbøyd over bacheloroppgaven). Og selvsagt: Tusen takk til Tore!