Julefangsten 2012


Tradisjonen tro må man vel nesten dokumentere årets julegaver, sånn for fremtidige sosialantropologiske forskere og/eller kommende generasjoner.

Jeg kan ikke lenger garantere at mobilen ikke er smartere enn meg...

Jeg kan ikke lenger garantere at mobilen ikke er smartere enn meg…

Først av alt: Ny mobil! Den gamle (og trofaste) dum-telefonen har fått avløsning. Og det var på høy tid, siden de siste månedene har involvert ladenekt, kryptering av tale (alle hørtes ut som ukrainske gullfisker når de snakket), en slett innstilling til det å fungere som vekkerklokke og innimellom komplett streik.  Av annen electronica: Trådløs router, mini-anlegg med DAB-radio. (ja jeg liker fortsatt å spille vanlige CDer, siden ikke alt finnes på Wimp o.l.) bluerayspiller.  De to sistnevnte vekslet jeg om i gavekort så jeg slipper alt for mye bagasje på flyet oppover. (men skal selvsagt hente de samme varene ut igjen hjemme.)

Foto-Spit

Foto-Spit

Hobby-saker er alltid poppis,  så det ble både tre byggesett, (som jeg helt sikkert kommer tilbake til når de skal bygges) og utstyr til kjøkkenet: Brødboks, kaffekvern, teflonpanne, knivblokk fra Bodum og penger til frityrkoker. Brettspillet Power Grid har jeg ønsket meg lenge, og i år lå det under treet. Friedmann Friese vet hva han driver med! (FF er designeren bak Power Grid, eller Funkenschlag som det heter på orginalspråket. Kjent for grønt hår og at spillene han designer starter på «F»)

Lesestoff hører med, og tegneserier såklart.  Det var to kokebøker, to bøker med BBC-tilknytting (Dr.Who og QI) og en bok om jakten på Eichman. På tegneseriefronten fikk jeg de tre første Fables-bøkene,  Hellboy 2 og 3, Marvel1602 Fantastick Four og BombQueen2.

Hellboy er kanskje min favorittserie!

Hellboy: Kanskje min favorittserie!

Noen DVDer ble det også. Gleder meg særlig til å se DVDboksen med den aller første Doktoren! Fikk og Milleniumtriologien, noe som passer veldig bra siden jeg aldri har somla meg til å få lest bøkene.  Christian Bale-combo og Sucker Punch er ikke å forakte det heller.

Myke pakker behøver ikke være nedtur:  2 gensere, Monty Python t-skjorte, pledd, lue og et  lite lass sokker… Til badet fikk jeg både et sett med deo og eau d’toilet fra Hugo Boss, og en skikkelig barbersåpe i trekopp. (Fordi  barbergel eller skum på boks er for plebeier!)

Pure  må da passe for meg?

«Pure» må da passe for meg?

Noen gaver skal jo brukes i løpet av romjula, marsipan, snacks sjokolade,  juleøl og sånn. Men flaska med whisky blir med nordover.

Kalender er alltid en fin julepresang, særlig når det er WWE-divaene som pryder den. (Og med unntak av Beth Phoenix og Kelly Kelly er alle fortsatt under kontrakt i årets utgave!)

Rawr!

Rawr!

Kreativitet ligger i familien så noen gaver er store overraskelser. Jeg savner jo kosebikkja når jeg er i Trondheim, så for å hjelpe på det fikk jeg to innrammede bilder av ham, pluss en skummelt livaktig labrador-kosebamse.   I kategorien «dette visste jeg ikke at jeg ønsket meg» faller også en Lego-Shelob fra Ringenes herre.  Sånne sett hadde de ikke når jeg var liten!

Det var med andre ord stort sett innertier over hele rekka, og selv om det blir en utfordring å få med seg alt, er det den type utfordringer jeg liker!