Hvor har jeg hørt den før…


Siden det er en a drøy måned til eksamen, så knakk jeg meg opp usedvanlig tidlig og brygget en kanne kruttkaffe.

Jeg trenger bakgrunnsmusikk når jeg leser, så jeg romsterte litt rundt i Wimp til jeg fant noe som matchet humøret. I dag var det tilfeldigvis et samlealbum fra MTVs Headbangers Ball 1987-1995.  (Ja det er kanskje vanskelig å tro, men en gang i tiden var MTV faktsik en kanal som nesten bare visste musikkvideoer, i stedet for mutanter fra Jerseys kyststripe og halvkleine og heldårlige amerikanske «komikere»…)

Så mens jeg satt der og repeterte Fowlers typefeil for kvalitative undersøkelser (ikke spør) så rullet anlegget gjennom Guns’n’Roses, Alice Cooper, Soundgarden  og så videre. Så plutselig kom det et gitarriff som jeg har hørt ganske ofte i det siste…

Lurer på hvor mye ekstra royalties Living Color har fått inn takket være «Mr Best-in-the-worlds» krav om at han ville ha tilbake orginalintroen sin fra indydagene? Og er det ikke rart hvor utrolig raskt hjernen kan plasserer et åpningsriff? Jeg antar de fleste har tusenvis av låter de er vokst opp med de kan identifisere på det første sekundet.

Nok om det, på tide å ta ture på Clas Ohlson og kjøpe inn litt mer plukk til høstens modellprosjekter…