PM Model 1:72 DFS194 – 2 session


Fikk tid til å flikke litt mer på modellen i dag, og det var «forkontoret» som stod i fokus.

Kronestykke for skala

Setebeltene er laget av malt maskeringstape med spenne skåret ut  av aluminium fra en vinflaske.  Står igjen å lage festespenne på siden av malt blomstertråd, og legge på litt høylys, men alt i alt ganske fornøyd med resultatet.

Som nevnt var jeg ikke fornøyd med pitotrøret slik det var støpt. (For de som ikke vet hva et pitotrør er:  Det er et rett eller L-formet rør som er åpent i den ene enden  mot fartsretningen.  Trykket i røret gir flyets lufthastighet, altså fart i forhold til lufta rundt.)

Orginaldelen øverst, min nye del i strukket støpetapp under. Mycket bedre!

Det å jakte opp bakgrunnsinformasjon og referansebilder er jo halve moroa. Det er alltid litt utfordrende med såpass spesielle objekter som DFS 194, som var en en-eksemplar prototype.

Legg merke til pitotrøret…

Sist men ikke minst, før jeg dro på jobb i dag malte jeg noen prøvefelt med fargene jeg har tenkt å bruke. Alltid smart å gjøre det, og innsiden av flykroppen egner seg utmerked for slik testing.

Grunnfarge øverst, hovedfarge nede til høyre, og grunnfarge for tremeien nede til venstre.