Endelig fredag


Siden det plutselig ble jobbing på onsdag, så var det helt greit å ta fredagen fri før jobbehelg.

Egentlig hadde jeg en plan om å gjør ferdig SPSS-øvinga, siden jeg var på seminar i går, men orakelkontoret på Dragvoll hadde ikke flere instalasjonsdisker til utlån, og jeg hadde ikke med meg maskina.  Ingen krise, tre uker til leveringsfrist, og jeg har alt svarene på 70% av oppgaven, så det får bli til uka.

Dermed kunne jeg bare slappe av, og får gjort noe jeg har tenkt på lenge.

Men først måtte jeg se å få bestilt noen barbersaker.  Trondheim har nemlig ikke en eneste butikk som fører helt vanlige barberblader. Barbermaskiner er greit på reisefot,  men det er våtbarbering som er best.  Proprietære juggelløsninger med ørten blader, elektro-occilator og tåkelys kan du få billig av meg…  Dessuten trengte jeg mer barbersåpe.  Noe man skulle tro et parfymeri hadde, men dengang ei. Skum på boks er like udelikat som kremfløte på boks.  (Og smaker sikkert omtrent likt.)  Men slik barberkrem og gel er veldig tøff mot huden og lukter høgg.

Barbering – Serious business!

Jeg sjekket litt ut på nett og oppdaget noe ganske spesielt.  Først var jeg innom en norsk nettbutikk som spesialiserer seg på barberartikler.  De hadde en skapelig utvalg, og prisene var ikke så ille.  Men frakta? 79,- for billigste løsning?  For varer som veier under 200 gram? Nei takk.  EN kjapp tur innom en britisk nettbutikk senere var varene bestilt. De var litt billigere, og utvalget var mye større,  men frakta tok kaka.  £2,95  eller omtrent 28 kroner…  Om de ikke bruker veldig lang tid på frakta eller roter til bestillingen har The Traditional Shaving Co. fått en fast kunde.  Så får jeg se om jeg gjør alvor av å bestille en skikkelig barberkniv etter hvert.  Det er jo litt sjarm med å gyve løs på ansiktet med et sylskarpt drapsvåpen i halvsøvne hver morra…

Ja jeg innrømmer gladelig at jeg er litt jålete på badet. Men det var ikke dette jeg hadde utsatt lenge.

Nei det var å omsider få ryddet i esken med modellbyggesaker, og ta opp igjen prosjektet jeg måtte pakke vekk når jeg flytta. (To Messerschmitter i skala 1:100 fra Tamiya.) Førstvar det å sortere gjennom alle boksene med maling.  Heldigvis var det ikke så mange som måtte kasseres.  Fordelen med akrylmaling er at det i stor grad kan revitaliseres med litt bløtt vann og mye røring.  Alt i alt var det kun 4-5 bokser som måtte gå i søpla og de var så nær som én godt brukt.  Typisk nok var alle unntatt en som var helt tom, fraCitadels «skrukork»-løsning.  vldig glad de gikk tilbake til myke pop-lokk. Jeg har bokser som er minst 15 år gamle og gode som nye med den løsningen…

Så med en oversikt over malinga kunne jeg pakke ut og sette opp arbeidsplassen Mistenker at det blir en del middager på stuebordet de nærmeste dagene…😉

Heaven is a place on earth!