HeroClix: You wouldn’t hit a girl would you?


Lørdag betyr som vanlig turneringstid. En helt vanlig 500 poeng modern age turnering. Litt kjedelig ikke sant? Så jeg bestemte meg for å lage et rent konseptlag, uten å bekymre meg over verken theme-team, eller vinnersjanser. Så hva søren skulle jeg ta utgangspunkt i?

Vel, hva er fellesnevneren for disse jentene: Scarlett Johansson, Jessica Alba, Jennifer Lawrence, January Jones, Jaimie Alexander, Megan Fox og Kirsten Dunst?

Eller skal jeg heller si:

Black Widow

Invisible Woman

Mystique

Emma Frost

Sif

Lilah

Mary Jane Watson

Svaret er selvsagt at alle finnes som modern-age HeroClix-brikker. Oh yes, I made myself a Hollywood theme!

Ikke det at laget vil være kun til pynt. Med to Enhancement, og range på nær sagt alle brikker så skulle de kunne levere en forbausende bredside. Sif skaper mobilitet, om MJ eller Lilah plukker opp Space-Gem’en så blir det enda en taxi. I tillegg til at Invisible Woman både flyr og har TK. MJ er stort sett med som mastermind-fôr for Mystique. Black Widow har fått Thunderbolts ATA’en, så hun kan plukke en passende team ability avhengig av motstanderen.

Jeg åpner med en Perplex og to Running Shot og har ikke mindre en fire brikkersom plukker opp Outwit underveis, så om én får juling kan hun berede grunnen for venninnene neste runde. Stealth og Barrier vil hindre motstanderen i å lage skytebane.

Med fem brikker som alle er relativt jevngode burde laget ha en viss utholdenhet, og ikke være så sårbare for et alphastrike. Og sist men ikke minst, hvem har vel hjerte til å slå løs på så søte jenter?

Chickfight

Starlets

Runde 1 – Girl Power

Fantastic 4

Første kamp mot Stein og hans Fantastiske 4. Jeg var ganske spent på å se hva jentebanden kunne levere. Og det visste seg å være ganske mye. Selv når Human Torch fyrte av et novablast klarte han ikke vende kampen. Jeg hadde terningene med meg til å begynne med, og selv om det jevnet seg ut etter hvert så var kampen da alt så klart i min favør. Jeg mistet ikke en eneste brikke før kun Mr. Fantastic var igjen. Det ble dermed Seier og 500 poeng. Utmerked start!

Runde 2 – What just happened?

Skrulls

Neste runde var mot Skrullene til Lars. Og det ble noe helt annet. Han hadde tatt en solid seier i sin første runde, og hadde fortsatt terningene med seg. Særlig Yellowjacket visste seg å være en hard nøtt å knekke, og det tok ikke mer en 25 minutter før Jessica Alba Invisible Woman la inn årene som siste brikke. Tap og 0 poeng, og vips var forspranget borte. Nå ville alt avhenge av siste kamp. Hvis jeg vant og samlet en del poeng, så var det finale, med tap i siste kamp var Bjørn klar for finalen selv med tap.

Runde 3 – Close race

Mix & Match

Motstanderen min var Kirr, og hans mix&match lag med Legions som støtte for Magog og Cable. Jeg fikk en god start, når Jeg fikk uskadliggjort Replica, og hadde overtaket en stund. Magog tok repern, mens Cable ble en hard nøtt. Selv med 3-4 outwits endte det med en lockdown. Når tida løp ut så var det jevnt, fryktelig jevnt. Kirr hadde tatt nederlaget på forskudd, men når vi summerte det viste det seg at jeg mått innse et Tap med ynkelige 15 poeng!

Fellowship!

Selv om finalen glapp med minste mulige margin så gikk jeg ikke tomhendt hjem. Hollywood-starletene hadde gjort seg fortjent til fellowship-premien: GG104 Spider-Man – 90 poeng.

Spider-Man i F4 antrekk! Har møtt denne brikken på motsatt side av bordet, og ser frem til å teste ham selv!