HeroClix: Avengers goes forth


5. runde i den store Infinity Gauntlet-turneringsserien. Denne gangen 700 poeng Floor:Galactic Guardians / Incredible Hulk. Stipulasjonen «Floor» betyr at minst 50% av builden i det forkonstruert loget må komme fra et nærmere spesifisert sett. Her var det de to nyeste Marvelsettene. Resten av builden kan komme fra et hvilke som helst sett som er modern age legal.

Jeg var inspirert av en liten film du kanskje har fått med deg på kino. Så hvordan lage et artig Avengers-temalag? Vel Hulk og niesa hans er en god start. Hercules og sidekicket hans sikret at jeg var over grensen for floor, men jeg tok også med Nova Prime fra GG. Da stod det igjen 90 poeng. Og siden jeg hadde tatt med 2 001-figurer, hvorfor ikke fullføre triumvatet med brikke 001 fra Captain America. Bucky-cap dro poengtotalen opp i 699 poeng. Perfekt! Og 6 brikker betyr at det er et legalt temalag for poengsummen (Avengers er et ikke-generisk keyword, så de kreves 2 brikker pr påbegynte 300 poeng build-total.)

Avengers

Runde 1: Zzzz

Forsov meg, så bye og Seier.

Runde 2: Doom, do do DOOM!


Lars stilte med de særdeles alternative fantastiske 4, eller snarere fantastiske 6. Du vet du har en kamp i oppoverbakke når du ser Dr. Doom i andre enden av brettet. For sikkerhets skyld hadde han og plassert ut en gamma bombe. Jeg prøvde meg på en knipetangmanøver, men dessverre klarte jeg ikke å komme skikkelig rundt. Det hjalp heller ikke at jeg ikke klarte å treffe en låvevegg med Hulk. Riktignok klarte jeg å ta ut noen av brikkene hans så det var ikke helt håpløst. Likevel ett Tap.

Runde 3: Store er de og tungt faller de

Mot Kirr var utgangspunktet klart. Jeg måtte slå ham, uten å tape for mange av mine brikker, og jeg ville være klar for rematch i finale mot Lars.

Men det var ikke smågutter han hadde puttet i sekken.Uatu the Watcher og Dormammu. Med Adam Warlock og Sølvstrupen Sølvsurferen på slep. Jeg prioriterte å få stengt ned det massive skadepotensialet til Dormammu. Uatu hadde jeg skadet i første runden min, og han falt for fristelsen til å blande seg inn med probability control, og falt for eget grep. Når surferduden bød seg frem benyttet jeg muligheten til å rydde ham av veien før jeg omsider fikk has på Dormammu. Det kostet meg rktignok Hulk underveis, og Hercules hadde også måttet ta telling. Men fire mot en var fortsatt mer enn Warlock klarte å hanskes med, så det endte med en solid Seier. Etter kampen oppdaget til og med Kirr at han hadde startet Dormammu på et for høyt klikk, uten at det faktisk hadde hjulpet ham noe. Seier + bragging rights altså!

Finale

Jeg hadde lært av første kamp mot dette laget, og gikk hardt ut i samlet formasjon mot Doom.
En godt stund hadde jeg et greit overtak, men så begynte terningene å snu seg mot meg. Det skal sies at før det hadde Lars klart en dobbelt crit-miss. Sjansen for det er 1: 1296.

Jeg klarte å få regenrert Hulken opp med en 6’er. Men det hjalp ikke når Lars dro et slemt sjakktrekk. Wolverine helbreder Spider-Man opp på top-clicket, han angriper så med exploit weakness, og håpet er ikke lenger lysegrønt. Derfra og ut var det ikke så mye jeg kunne gjøre. jeg fikk tatt ut Iron-man men med 5 minutter igjen på klokka måtte min siste brikke, She-Hulk, legge inn årene. Tap!

Premier

Det fine med disse Infinity Gauntlet-turneringene er at premien for 1. og 2. plass er den samme. No som betød at det ikke kun var et nytt kart (det vi hadde spilt alle kampene på) og IG104 Space Gem – 10 poeng, som ble med hjem, men også IG005 Runner – 210 poeng.