H#1:AD Spesial – Spådommer Extreme Rules 2012



Helgen har bydd på mye jobb og en god del moro, noe som betyr at jeg ikke har prioritert å få sett Smackdown. Med andre ord må det vanlige referatet vente til senere. Men i natt er det Extreme Rules, og da skal jeg som seg hør og bør komme med noen kjappe spådommer. Jeg har satt opp rekkefølgen jeg antar vi får kampene, men det avhenger også av hvor lang tid hver kamp får, og hvilke øvrige segment som legges innimellom kampene. Cena vs. Lesnar er nok første kamp ut, og jeg vil tro de setter Punk vs. Jericho så sent de kan.

United States Champion Santino Marella vs. The Miz (Pinfall or Submission)

Er det en nedtur for The Miz å ende opp i en gratis forkamp på Youtube? Eller er det tvert i mot et hederstegn at WWE setter sin lit til at han og Santino kan skape en god stemning for resten av showet? En tittelkamp på en PPV er heller ikke å kimse av for en som har vandret i skyggenes dal noen måneder. Dette er faktisk den kampen det kan være vanskeligst å spå om. Satser WWE på å skape god stemning ved å la evig populære Santino Marella vinne? Eller skal de sette tonen for en uforutsigbar kveld, og kanskje kapre noen ekstra buys, og la The Miz ta tilbake US tittelen han fungerte godt med for noen år siden? Jeg holder en knapp på at det blir Santino Marella som vinner, men kanskje på en måte som åpner for en rematch på RAW, en rematch der John Laurinaitis han tippe oddsen i favør mannen som sikret seiern i GM-kampen på Wrestlemania.

World Heavyweight Champion Sheamus vs. Daniel Bryan (2-out-of-3 Falls Match)

Det tar nok mer en 18 sekunder denne gangen, men jeg tror dette blir avslutningen på feiden. Sheamus forsvarer beltet, og går videre for å feide med Del Rio. Daniel Bryan kan potensielt gå etter US-beltet siden det å kveste den absurd populære Santino Marella vil legge nye alen til hans heat. På litt lengre sikt ser jeg for meg at han starter en feide med CM Punk når Jericho forsvinner for å turnere med bandet sitt. Ikke bli overrasket om Sheamus vinner en kjapp seier i første fall, før Bryan tar neste på submission, og AJ til syvende og sist er den som koster han seieren.

Randy Orton vs. Kane (Falls Count Anywhere Match)

WWE har egentlig ikke klart å skape noen spesiell interesse for denne kampen. Det virker som om hele feiden i praksis kun er et «holding pattern» for Randy Orton. Spørsmålet er om de har noen ny feide linet opp for ham. Med mindre de skal sette han opp mot Daniel Bryan, ser jeg ikke helt hvem det skulle være. Siden jeg håper at Bryans push skal fortsette, så krysser jeg fingrene for at de drar Kane og Orton litt lenger, og da må det bli Kane som vinner i natt.

Intercontinental Champion Big Show vs. Cody Rhodes (Match Stipulation TBA)

Det er gode argumenter for og i mot en seier til Cody her. Skal han pushes opp i skyene behøver han ikke å ta tilbake beltet. På den andre siden, den viktigste grunnen til Big Shows seier på Wrestlemania var at det var en fin hbonnør til en lojal sliter som med seieren dermed har holdt alle relevant titler i WWE. Men nok er nok, jeg forventer at Cody Rhodes vinner tilbake «sin» tittel, og forsetter å restaurere ryktet til den gamle nummer 2-tittelen.

WWE Champion CM Punk vs. Chris Jericho (Chicago Street Fight)

Punk er på hjemmebane mot en wrestler som kommer til å bli opptatt i store deler av sommeren. Det er med andre ord duket for at CM Punk igjen trekker det lengste strådet. Dette har potensiale til å bli kveldens beste kamp, og jeg antar det blir den tredje siste kampen i kveld, med kun en kort kamp (divaene antagelig) før Lesnar og John Cena avrunder kvelden.

Divas Champion Nikki Bella vs. Beth Phoenix (Pinfall or Submission)

Jeg ser overhode ingen grunn til at Beth skal vinne her, da blir hele poenget med skadevinkelen borte. Hun kommer til å selge skaden for hva det er verdt, men tape. For det første får man da den obligatoriske rematchen unnagjort, og det bereder grunnen for en returnerende Kharma. Spørsmålet er selvsagt om Kharma returnerer som heel og de derfor benytter anledningen til å vende Beth face. En siste mulighet er selvsagt at Nikki Bella og søsteren har signert ny kontrakt med WWE, og derfor skal få holde tittelen en liten stund før den slippes til Kelly Kelly…

John Cena vs. Brock Lesnar (Extreme Rules Match)

Det er liten grunn til å tro at WWE kaster bort all innsatsen de har lagt ned i å male den hjemvendte gla’gutten som et ustoppelig beist. En Cena på vikende front er også en mer interessant Cena. Jeg har derfor tro på at det blir både en, to og kanskje tre F5, og en seier til Brock Lesnar. Interessant nok har nå det å slå John Cena tatt plass øverst i hierarkiet av bragder i WWE. Først var det Rock, så Tensai, og i natt mest sannsynlig Lesnar.