Litt skryt til Dressmann – Kundeservice: Doing it right


Jula er jo dressesong, så i slutten av november stakk jeg innom Dressmann, siden det gamle dressbeltet mitt hadde begynt å bli i overkant rustikt. Jeg fant et helt greit sort beltet, som skulle være i førsteklasses lær.

Vel, for noen dager siden merket jeg en sprekk ved det ene beltehullet, og neste morgen, når jeg skulle ta det på meg buksa så var resultatet dette:

Beltedyret ansvarlig for dette fredagsproduktet skammer seg nok!

Nå forventer jeg ikke allverden av et belte til under 300,- men litt mer enn 3 måneders bruk burde det tåle. En kjapp titt avslørte at det påståtte hellæret nok i utgangspunktet bare var kosmetisk behandlet spalt-lær. (Eller var av ganske trist sortering.) Uansett var det enten en produksjonsfeil eller ekstremt dårlig design, siden det var full oppsplitting også ved hull som ikke engang var brukt.

Siden jeg likevel skulle innom Dressmann i dag, så tenkte jeg skulle se hva de sa. Jeg hadde nemlig et gavekort på 500,- liggende. (Takket være Norwegian og Panel.no. Det lønner seg alltid å svare på spørreundersøkelser folkens!) Så etter at jeg hadde funnet et par bukser som var på tilbud, plukket jeg med et annet belte, og ja, jeg skjekket læret grundig denne gangen., og gikk i kassa. Så fortalte jeg historien til ekspeditøren. (Som alt hadde vært behjelpelig med å lete på lageret etter noe jeg var på jakt etter.) Jeg hadde kanskje trodd han skulle spørre om kvittering, eller i det minste merkelappen som stod på. Men neida, han kastet et blikk på det, hentet lappen fra et annet for å kunne slå inn reklamasjonen i kassa, og sa jeg fikk med det nye gratis. Sånn kaller jeg god service! Smart er det og siden de dermed har de sikret seg at jeg kommer til å legge igjen flere tusenlapper der senere også.

Når jeg først var i fikse-hjørnet fikk jeg også levert to armbåndsur til urmakeren for å bytte batteri, lenke og sånn… Kjekt å få unna sånn som har ligget en stund, men du ennå ikke har somlet deg til å ordne!