HeroClix: Nye eventyr i Åsgard


Måned 3 av Infinity Gauntlet-turneringen. Og det passet jo bra siden jeg feiret bursdag!

300 poeng Modern age er stipulasjonen. Ikke noe spesielt hickemick, men for første gang var alt spill flytta fra det trange svette bakrommet til lokalet ved siden av Outland. Selv om det var ganske tettpakket med papp-hoder. (Les: Magic-spillere) så fikk vi kjempet oss til noen bord, og da var det klart for 3 turnering i serien, men 5 påmeldte spillere (Inkludert Stein som var spillende dommer)

Elsa var sikkert på jotnejakt og støtte på de to gudene på heisatur

I sommer byttet jeg til med Sif, så med kun 300 poeng valgte jeg å gå for et Asgardian-lag. Dessverre er det ikke så mye å velge i under 80 poeng med dette keywordet, men siden jeg hadde valgt Balder som ankerpunkt, kunne jeg finne en passende Warrior og fortsatt oppfylle temalag-kravene. Elsa Bloodstone er vel verd poengene, og skulle det dukke opp noen monstre blir hun ekstra kvass. «Eventyrblanding»

Runde 1

Unnskyld min herre: Har De en Hulk De kan avse?

Første motstander var Stein. Han hadde lånt et konsept fra min lærebok, 2 LEer skulle få kjørt seg for første gang. Det var et Hulkbusterlag, med en gammabombe og rød kryptonitt på kartet.

Bomben medførte litt kronglet reisevei for laget mitt, men jeg fikk etterhvert overtaket. Ved å rydde unna fotsoldatene hans ble ATAen effektivt nøytralisert. Selv ikke når General Ross ble drittsinna, svær og rød hjalp det, siden Balder var slått såpass ned i dialen at han hadde fått Pulsewave. Elsa hadde riktignok måttet ta telling, men de to andre brikkene mine var knapt skadet. Avslutningen ble artig. Bruce Banner hadde forskanset seg i høyden, og jeg sendte Sif og Balder etter ham. Men han traff lysguden og dytte han av containeren de stod på: Splatt. Sif tok en grusom hevn og vi kunne visualisere hvordan frøkna slo Banner i geostasjonær bane… Seier og full poengpott!

Runde 2

Ikke alle mutasjoner er like tøffe, voldsom, visuell kroppodør for eksempel

Lars stod for døren med en gjeng bøse mutanter. Igjen vant jeg kartvalget, og gikk for samme containerhavn som sist. Det ble en kamp preget av Lars svært vekslende terningflaks. Da er det selvsagt ekstra irriterende når mine kast var fjellstøtt normalfordelt. Wolverine er en seig nøtt, særlig når han får hjelp av Armor. Men den største utfordringen var Cyclops. Heldigvis viste Balder seg igjen fra sin beste side, og det ble en ny Seier, om enn litt tyngre enn den første, selv om jeg nå klarte å redde unna Sif og Elsa når de var på randen av å ryke ut.

Runde 3
Siste inneledende runde var mot Kirr, og hans Maelstrom m/venner. Jeg har spilt Maelstrom i turnering selv, og vet akkurat hvor fæl han kan være. Heldigvis tenderer han til Bizarro-dial, starter ganske slakt og blir verre mot slutten. Med Amadeus Cho og en forsker som støttetropper sa det seg hvordan jeg måtte planlegge kampen: Bli kvitt pit-crewet så fikk jeg bekymre meg over den kosmiske trusselen til slutt. Dessuten visste jeg at etter to wipes, trengte jeg bare noen få poeng i denne runden for å sikre finaleplass. Som sagt så gjort, og mens Elsa fant seg et passelig sted å stå og snipe, kunne jeg konsetrere meg om Cho og forskeren. Jeg måtte riktignok pushe og blås team-rerollen min, men Amadeus måtte bite det sure eplet, og forskeren lot jeg Sif jage etter.

Maelstrom hadde i mellomtiden tatt knekken på Elsa, forståelig nok siden hans Monster-keyword betød at hennes trait slo inn og gav henne +2 på alle angrep mot ham.

Kun en av disse har en novelle av Edgar Allan Poe oppkalt etter seg...


Til slutt ble det en show off mellom Maelstrom og Balder. Mye shuffling rundt, men til slutt valgte Kirr noe overmodig å bli stående i nærkamp. Men når Balder da fikk inn en 9’er med Pulsewave var det takk og godnatt. Dessverre for Kirr betød det at hn mistet sin finaleplass. Så offensivt spill sikret han i alle fall fellowship! Dessuten må jeg til mitt forsvar si at jeg fikk 3 crit-misser i løpet i av kampen. Det kunne vært 4 hadde jeg ikke hatt en reroll!

Finale
Rematch mot Lars. Han vant kartvalget og valgte Arnhem. (Eller Covered bridges som det vel egentlig heter.) Alt på andre turn så innså jeg at dette ville bli en kamp i motbakke, siden Cyclops klarte å plukke opp Scorpio Key’en. Da hjalp det lite at Sif og Elsa rydde Armor av veien og Balder laget store hull i Wolvering. En Running-shoter med 4 i skade, Willpower og Psycic Blast hadde jeg fint lite å stille opp mot. Dermed ble det Tap og 2. plass i turneringen. Heldigvis er premien her det samme som for vinneren. Så jeg krysser fingeren for at premiepakken kommer helskinnet over fra Statene.