Røde Baron, se opp!


Etter en litt for sen kveld (natt) i går, og en tur på Panduro i dag, er omsider Sopwithen jeg bygde i helgen ferdig.

Decalene bød ikke på store problemer, men halefinnemerkene var ca 0,5 mm for høye, og merkene til landingshjulene måtte jeg eventuelt brukt MicroSet eller MicroSol for å tilpasse, så det ble maling i stedet.

En utfordring i går var at jeg innså at landingsstellet var for langt tilbake på flykroppen. (Antagelig fordi spantene hadde spredd seg under liming. Men det var lett å skjære det løs og flytte det frem i riktig posisjon.


Ferdig, merk at jeg oppdaget at jeg måtte male navene på landingsstellet etter montering. Planlegging?

Slett ikke verst for et sett til under 40,-

Legg merke til at selv ''lift here'' merkene er tatt med på decal-arket. Sier også noe om hvor lett denne maskinen faktisk er

Ja, det er BBC Entertainment som står på i bakgrunnen

Jeg bestemte meg for å droppe rigging av stag, siden kobbertråden var vanskelig å feste, og blomstertråd ble for grovt