HeroClix: De ikke fullt så fantastiske fire


Steins Outlaws herjer med Kirrs Animals, eller omvendt. Fikk dessverre ikke anledning til å måle krefter med noen av dem.

Så var det turneringsdags igjen: 400 poeng – «Silver» Age, det vil si Golden Age, men uten papp (Feats og BFCer).

For faste lesere burde min Modus Operandi ved lagbygging være kjent: Kan jeg bygge et temalag rundt en LE jeg ikke har spilt før? Med 400 poeng så var den beste løsningen for et temalag et non-generic keyword. Med det som utgangspunkt begynte jeg å lete i kassene etter en LE som fristet. Johnny Storm er blitt enda bedre med de nye reglene for Pulse Wave, og har bra synergi med F4-temalag. The Thing er fortsatt heftig, dermed var halve laget i boks. She-Hulk fra det nye hulk-settet har F4 keywordet, og koster rett over 100 poeng, så jeg trengte en sistemann på laget som lå rett over 90. Black Panther kunne ta den ledige stillingen, siden det var Golden age. (Han kommer fra det nå pensjonerte Avengers-settet)

Selvsagt hadde jeg romstert frem noen pensjonerte 3D-objekt når anledningen bød seg! Generator og Parabolantenne ftw!

«Ganske fantastisk»

Runde 1

Helt supert, altså...

Første runde var mot Frodes Superman-lag. Mye hypersonic, men heldigvis ingen med indomitable. Det ble ganske jevnt, men med litt stang inn på terningen fikk jeg overtaket. I innspurten var det She-Hulk og The Thing som jaget en sliten Clark Kent rundt på brettet, før jeg fikk has på ham. Seier og en god start!

Runde 2
Fra asken til ilder. Lars hadde gått for et Superman-revenge lag, med Lex Luthor, Livewire, Parasite og Bizzaro. Det ble stillingskrig. Selv om jeg hadde litt flaks og fikk fjernet Parasite, ble mengden med outwit han kunne stille opp med for mye. Mobiliteten min ble kraftig redusert, og når Livewire klarte en 6’er på regenereringskastet sitt, ble det en trist sorti. Tap, men med litt poengsanking i alle fall.

Haters gonna hate, supes!

Runde 3
Tekniske sett var jeg den med lavest poengscore som ennå ikke hadde hatt bye. (vi har en houserule på maks en bye per turnering.) Men Lars, var alt sikret plass i finalen, og måtte rekke en butikk, så han tok frivillig bye’en. Dermed møtte jeg Frode igjen. (Her kunne vi kanskje stokket om på match-upene, men det gikk litt fort, og en rematch kan være gøy.) I utgangspunktet hadde Frodes utgangspunkt været at han måtte slå Lars for en plass i finalen, nå måtte han slå meg i stedet. For min del hadde jeg hatt finaleplass mot Lars om han hadde vunnet mot Frode. Så i praksis var jeg nå sikret en kamp i stedet for en bye, men kunne miste finalen. Nå har jeg alt vunnet alle LEene i Hulk-settet, så det var et lite offer!

Underveis var det en hendelse som ødela en del for meg, og det fordi jeg traff! Jeg hadde satt opp et angrep på Frodes Supergirl, ved først å la She Hulk slå hull i veggen hun gjemte seg bak, for så å skulle sende The Thing inn i angrep. Men Johnny stod i veien for en perpleks på Thing, så jeg sendte ham på et hail-mary angrep på Supergirl. Han trengte 9, slo 10, uheldigvis to 5’ere, så Knockback! Dermed var hun utenfor rekkevidde for Thing… Damned & Blast! Det førte til unødvendig mye plunder og heft. Som sist klarte jeg å kvitte meg med både SUpergirl og Steel, men med mere skade på mine brikker. Og en Superman med Hypersonic Speed og Probability Control… Det gikk som det måtte gå: Tap og ingen finaleplass.

Infinity Gauntlet

Infinity gauntlet, 2x2 base og gode greier

Ett fint plaster å såret var det: Omsider var den første kassa med premier til Infinity Gauntlet turneringene kommet! Ikke den kassa med premien jeg har til gode, men det ble i hvert fall både kartet og selve Infinity Gauntlet-objektet! Pakka hadde blitt feilsendt til en butikk i Sverige, så det var ikke så rart det tok sin tid før vi fikk den! Får håpe de øvrige premiene kommer direkte!

Neste helg er det ny turnering i Infinity Gauntlet turneringen, så jeg krysser fingrene for at jeg kan få byttet bort jobbhelgen min, og får med meg den!

Den som venter på noe godt venter sjelden forgjeves!