HeroClix: Metropolis Metrosexuelle


Lex og venninnene hans


Runde to i årets Infinity Gem-turneringsrekke. 600poneg Floor Superman/Hulk (Med andre ord, minst 300 poeng fra Hulk-settet eller minst 300 poeng fra Superman settet.)

Jeg bestemte meg for å satse på et metropolislag, siden det fortsatt er en del uprøvd derfra i boksene mine. Men tanken om å ha Superman Beyond med på laget, kokte bort i kålen underveis. I stedet grep jeg til Lex m/ bodyguards, Eradicator, Supergirl, Lucy Lane og Livewire. Jeg har fortsatt ikke fått laderen til kamerabatteriet, så det ble ingen bilder denne gangen heller.

Lucy in the sky with diamonds


«Metropolis’ metrosexuelle»

6 deltagere, inkluder dommer Stein. Som sist var det en ekstrapremie til de forhåndsregistrerte. Denne gangen en Mumakil – 9 poeng. LotR-poggene får bein å gå på, og de fungerer i Golden age.

Livewire, eller som jeg presterte å si ''Limewire''...


Første runde var mot Lars W. (Denne gangen var det nemlig to Lars’er med.)
Han hadde satset på et lag med Magog som centerpiece. Siden jeg hadde et velvoksent temalag, vant jeg kartkastet, og vi dro til togstasjonen. Det ble en veldig jevn kamp. Lars ofret, muligens ikke helt planlagt, Kid Zoom tidlig. Manchester Black var en torn i siden, men til slutte endte det med en stand off mot Magog med støtte fra Per Degaton, og skadepotensialet var rett og slett for mye å håndtere. Så et knepent tap.

Runde 2 var mot Kirr. Han gikk for ninjaer a plenty. Igjen vant jeg kartvalget og vi fortsatte på togstasjonen. Og på nytt ble det et relativt jevn oppgjør. Særlig Wolverine var en kilde til mye irritasjon. Men min økte mobilitet, og en Lex som hadde drukket coctailen sin, ble for mye å hanskes med for mennene i pysjamas. Seier!

Runde 3 var det Lars T. som stod for tur. Han vant kartvalget med sine supermen, og gikk for brua. Det betydde at Livewire ikke var like fæl, elektrisitet og vann og alt det der. Kampen var opg et eksempel på at det å ha første turn i en kamp ikke nødvendigvis er en fordel. Jeg klarte å ta knekken på hans Eradicator med en dobbelpunch fra min Eradicator og Supergirl. Ellers brukte jeg samme taktikk som sist jeg kjempet mot Robot-Superman. la ham i fred til resten av laget er slått ut. Det fungerte bra, og jeg tok en klar seier der kun amazonene til Lex og Lucy måtte ned for telling.

Med to seire, og flest utslåtte poeng var det tid for finale, en rematch mot Magog med venner. Om mulig gikk Lars enda hardere ut denne gangen. Ikke at det kunne redde Kid Zoom fra igjen å knockes før han fikk gjort noe. Men med bedre trykk, så havnet jeg på defensiven. Det hjalp ikke at jeg feilet noen svært essensiele terningkast, og Magog herjet rundt med supportcrewet mitt. Så selv om det ble en jevn kamp denne gangen og, var det ikke like jevnt som i første møte. Tap i finalen altså.

Supergirls a plenty

Men siden det er rikelig med premier i storturneringen ble det trøstepremie. Trøstepremien var The One Ring som faktisk regnes som Modern age, skal ikke se bort i fra at den får prøvd seg i et turneringslag en gang.