Avengers assemble


Fru Justitia har ikke no på Shulkie


Dagens turnering var et format vi ikke bruker så ofte i Trondheim: Floor. Reglen er her at 50% av builden må komme fra et eller fler nærmere spesifisert sett, resten av builden er Modern Age. Jeg må og beklage at det ikke er noen bilder fra denne turneringen. Dessverre ligger laderen til kameraet med macrofunksjon igjen sørpå etter juleferien, så jeg måtte finne noen andre illustrasjoner.

Det var naturlig nok Incredible Hulk Floor. Build total var 600, men i tilegg kunne kun en brikke være over 150 poeng. Denne fikk til gjengjeld Leadership som trait.

Det var begrenset hvor mange 150+ brikker jeg har fra IH, og jeg ville ha temalag. Men nylig skrev jeg om Avengers-temalag på Dreamlands.no, så jeg tok utgangspunkt i en av oppsettene der.

«Avengers with shades of green»

Det visste seg at de fleste hadde tenkt i de samme tankene. Det var mange Hulk, Amadeus Cho og She-Hulk å se. Med 5 deltagere måtte noen pent finne seg i en bye i første runde. Og jammen ble det ikke meg. Kan bare skylde på meg selv siden det var jeg som rullet terningen når oppsettet ble bestemt. En bye i en turnering med så høy poengsum er en blandet fornøyelse. Du ender tross alt med 0 poeng, selv om du får en seier. Men det skulle vise seg verdifullt senere…

Så jeg tok turen og fikse meg litt brunch: Seier til meg på alle måter!

Jadda Herc...


Neste kamp, dagens første for mitt vedkommende, var mot Lars sitt lag, bygget rundt Red Hulk og Invisible Woman. Det ble en ganske tight kamp på Arkham Asylum, men det ville seg ikke, og jeg klarte kun å ta ut to av brikkene hans. Jaja, et Tap, men i de første to kampene hadde det blitt et litt overraskende tap og lite poeng for Lars. (Et av de styggeste tilfellene av terningråte jeg har sett.) Frode hadde da valset over Mathias som for anledningen hadde lånt et lag av Kirr. Men mot Kirr hadde det blitt bråstopp for Frodes versjon av grønne gærninger.

Siste kamp i innledende runde skulle gå mot nettopp Frode. Igjen vant jeg kartvalget, og vi fortsatte i asylet, selv om også han stilte med TK fra Susan Storm. Lars hadde meldt seg frivillig til å ta bye i siste runde (Mathias hadde fått den i 2. siden han lå dårligst an.) Det interessante var å se om jeg ville klare å slå Lars sin poengsum på 925 poeng etter to kamper. Og skulle jeg tape ville Frode ta finaleplass. Den eneste som kunne puste relativt rolig var Kirr, som med to seire og over 700 poeng skulle bryne seg på Mathias.

Det ble kort og brutalt, Frode klarte ikke å angripe på en bred front, hans forsøk på å bruke Spiderman som tie-up endte med en edderkoppformet våt flekk på gulvet etter at Hercules slapp seg løs og min running shot hadde han ikke noe effektivt mottrekk mot. Det ble Seier og wipe etter snaut 25 minutter.

Men når vi skulle summere opp viste det seg at Frode faktisk hadde samlet flest poeng med over 1200. Det hjalp lite med bare en seier. Mathias hadde kun samlet 40 poeng, og endte dermed sist. Lars hadde jo dratt, men jeg slo ham med snaue 15 poeng, så han gikk ikke glipp av en finale.

Finalen ble dermed meg mot Kirr. Hans lag hadde The Captain som hovedkanon, støttet av Hercules og Steve Rogers.

Blir rene julestemningen her


Kartet jeg valgte var en landsby, fra en tredjepartsprodusent. Det minnet meg av en eller annen grunn om Arnhem!

For første gang i dag husket jeg lederkastet til Hulk, og Hercules fikk sjansen til å gå grassat på Punisher. Steve Rogers fikk ett potshot fra Bucky-Cap på et takhjørne, og selv om Hercules fikk mange trøkker ble han stående. Jeg dumpet likegodt Hulk ned mitt i mølja, og fulgte opp med Shulkie. Kirr hadde mange litt myke avstandsbrikker, og de hadde lite å stille opp med. han gjorde kanskje et taktisk feilgrep når han prioritete å ta ut Amadeus fremfor Hercules som stod på siste klikk. Men det hele endte opp med Kapteinen omringet på et tak, med mye grønn muskulatur foran seg, og en snikskytter i ryggen. Som coup-de-grace vekslet jeg inn Man-Wolf for første gang i løpet av dagen, og med en massivt BFC-kast avsluttet han kampen. Turneringsseier!

Mathias hadde valgt Bruce Banner-LEen som fellowship, så valget mitt stod mellom Daredevil og en Gammabombe. Jeg valgte kanskje ikke overaskende:

Hell's Kitchens beskytter.


IH103 Daredevil – 47 poeng.