Gammagrønn av misunnelse


Jennifer Walters: Stjerneadvokat, doktorkusine og superheltinne med et avslappet forhold til den 4. veggen. (Bilde:Marvel)


Etter et langt juleavbrekk var det tid for turnering på Outland igjen. Og med et rykende fersk sett ute var det tid for 300 poeng sealed! Det nye settet er sentrert rundt Hulk, så det er tett i tett av grønne bricks, og veldig langt mellom taxiene. I tillegg var det for å blæste den nye event-kalenderen på heroclix.com ekstra oppmøtepremie for alle preregistrerte spillere. Så jeg startet med andre ord allerede med Globe of Ultimate Knowledge – 10 poeng og lotrH007 Eagle – 15 poeng.

Jeg kan virkelig ikke klage på pullet. For første gang klarte jeg å dra en chase! Fordelingen er som med DC75 settets WHite Lanterns, men denne gangen er det passende nok Hulked-out Heroes som utgjør chasene. Når jeg i tillegg fikk meg en Super-rare: Red King. Men han var for dyr for en 300 poengsturnering og jeg ville virkelig teste Wolverage. Med både Banner og Hulk var det for firstende å stase på Alter Ego-effekten, og Jennifer Walters fyllte opp laget, 280 poeng er ikke for ille underbygging.

Som Kermit sang: ''It's not easy being green''


«Advokat-Professor Udyr»

Dermed var alt klart for den mest økovennlige runden HeroClix siden alle skrullene dukket opp i Secret Invasion.

Advanced Idea Mechanics + Puslespillet, Styggen og en villmann


Første runde var mot Kristoffer, som hadde dyttet intet mindre enn 5 figurer inn på et 300-poengs lag. Jigsaw, Ka-Zar, Abomination pluss to AIM-goons. Men det betydde også at de ikke er de mest holdbare når det begynner å smelle for alvor. Jeg tapte kartvalget, og det ble bru-kartet fra Web of Spiderman. (Samme kartet endte jeg faktisk på i alle kampene denne dagen.) Han hadde noe stealth som førte til litt problemer, men takket være Outwit‘en min klarte jeg å fjerne Abomination, og da ble det ren clean-up etterpå. En seier og wipe, en ypperlig start på dagen!

Andreas Thorkildsens sterkeste utfordrer i London-OL med trenerteamet sitt


Neste runde skulle jeg møte Lars, som satset på outback-Hulk (#043), med støtte fra Rick Jones og Amadeus Cho. Jeg one-shottet Rick Jones, men klarte aldri å få fatt på Amadeus Cho, og dermed hadde han viktig Probability Control tilgjengelig. Det virkelige problemet var når jeg klarte å Outwite forsvaret til Hulk, men på 6 terningkast klarte jeg ikke å kaste over 7! Virkelig rævkjørt av terningene der med andre ord! Da sa det seg selv at det ble kjemping i oppoverbakke. Så et klokkeklart Tap, og stusselige 48 poeng på konto… Eneste trøsta for være at Lars gikk hen og vant hele turneringen.

Virker som Hulk er oppgitt over Abominations entusiasme


Siste runde møtte jeg Bjørn, som hadde satset på Abomination og standard-Hulk (#001), med andre ord samme karen som jeg Alter Egoet inn. Det ble en ensidig kamp. Uten range ble han utmanøvrert, og outwiten min stakk igjen kjepper i hjulene for motstanderen. Siden det ble seier på under halve tiden vi hadde til rådighet, tokmvi like godt et slag til for morro skyld, denne gangen brukte ham Joe Fix-It, Daredevil og Skaar, og det ble vesentlig jevnere, selv om jeg slo ham da og.

Men selv med to wipes, var totalsummen min for lav, så det ble ikke finale. Men fordi jeg ikke hadde klaget på terninggudenes grove overtramp i kamp nummer 2, fikk jeg turneringens vanlige fellowship. IH102 Major Glenn Talbot – 33 poeng.

Majoren lot seg ikke affisere av å dele navn med en ganske kjip bilprodusent


Jeg sier «vanlig» fellowship, fordi dette og var første turnering i den store Infinity Gauntlet-serien som skal gå frem mot høsten, der det er spesial-premier i alle delturneringene. Med andre ord er det ingen grunn til ikke å kvesse turneringsformen fremover!