Vårrengjøring og påskeharebesøk


Påskegodt tilpasset alle alderssegment


Siden leiligheten den siste uka har gått for alt annet enn lut og kaldt vann, måtte jeg pent krype til korset, og starte en lenge etterlengtet vårrengjøring. Jeg hadde en vag unnskyldning til å utsette det til vi fikk varmtvann igjen men nå var det ingen kjære mor. Frem med salmiakk og gummihansker og slikt. Begynte med våtrommene, siden jeg da kunne utsette støvsuging til i morgen. Og etter en snau time skinner nå både bad og toalett. Ulempen er selvsagt at da ser kjøkkenet desto verre ut. (Den beryktede cheerleader-effekten.) Men etter å ha tatt unna en diger oppvask, og rukket å lage og spise middag også, fristet det ikke å starte på den etappen. Noen moro må man jo ha i morra før jobb og.

Som det heter: ''Good help is hard to find''


Jobb ja, i dag hadde påskeharen vært på besøk. (Ryktene vil ha det til at akkurat denne påskeharen snakker moldenserdialekt.) Ikke bare hadde haren verpet egg, men også vært en tur innom polet. Flink harepus!

Nå har jeg egentlig slutta å spise snop, (ikke sluttet å drikke vin selvsagt, man skal jo passe på helsa), men det blir nok gjort ett unntak i påsken. Jeg kan i alle fall trøste meg med at jeg spiser langt sunnere enn dagens studenter. Det er ikke så ille med nudler, så lenge du woker de sammen med masse friske grønnsaker, en god saus og kanskje litt kylling eller svinekjøtt. Men for seg selv har de vel nøringsverdien til våt papp. Det er uansett ganske tåpelig å bruke størrelsen på studielånet som unnskyldning foir et ubrukelig kosthold. Studenter har det helt greit med penger, så lenge man bruker de litt fornuftig. Kutter du ut de siste to halvlitrene på byen hver lørdag og finner seg en liten bijobb om man vil bo sentralt, har du det helt fett. Noe av det billigste du kan kjøpe er jo grønnsaker og grønnsaksbuljong, så kan du leve på grønnsakssuppe og hjemmebakte rundstykker.